Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tekstil Fiziği |
|
Dersin Kodu |
: |
TL-540 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tekstil liflerinin, ipliklerinin ve kumaşlarının yapısı, fiziksel özellikleri hakkında bilgi sahibi olunur Liflerin davranışları ve yapıları öğrenilir Tekstil liflerinin farklı çalışma koşulları için gerekli özelliklerini öğrenilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tekstil liflerinin, ipliklerinin ve kumaşlarının yapısı ile fiziksel özelliklerinin ve bunların performanslarıyla ilişkilendirilmesinin öğretilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tanımlar ve Sınıflandırma. Polimerler ve Özellikleri. Tekstil Liflerinin Yapısı. Mekanik Davranışın Analizi. Tekstil Liflerine Farklı Doğrultularda Kuvvet Uygulanması. Liflerin Elastik Toparlanma Davranışı. Liflerde Deformasyon Sonucu Oluşan Mekanizmalar. Liflerin Optik Özellikleri. Tekstil Liflerine Suyun Etkisi. Liflerin Sıcaklıkla Etkileşimi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanımlar ve Sınıflandırma |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
2 |
Tekstil liflerinin, ipliklerinin ve kumaşlarının yapısı, fiziksel özellikleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
3 |
Polimerlerin Kristalizasyonu |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
4 |
Polimerler ve Özellikleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
5 |
Tekstil Liflerinin Yapısı |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
6 |
Mekanik Davranışın Analizi |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
7 |
Akma olayının incelenmesi |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
8 |
Ara Sınav |
Ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Tekstil Liflerine Farklı Doğrultularda Kuvvet Uygulanması |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
10 |
Liflerin Elastik Toparlanma Davranışı |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
11 |
Liflerde Deformasyon Sonucu Oluşan Mekanizmalar |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
12 |
Liflerin Optik Özellikleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
13 |
Tekstil Liflerine Suyun Etkisi |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
14 |
Liflerin Sıcaklıkla Etkileşimi |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
15 |
Genel konu tekrarı |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz Anlatım, Proje Sunumu |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
5 |
|
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
5 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
4 |
|
5 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
5 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek |
4 |
|
7 |
Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek
|
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
|
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
|
4 |
|
10 |
Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
|
4 |
|
11 |
Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
|
4 |
|
12 |
Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
|
4 |
|
13 |
Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek |
4 |
|
14 |
İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek
|
4 |
|
16 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
|
1 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
|
3 |
|
18 |
Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
|
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|