|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Konfeksiyon İşletmelerinde Kalite Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
TL-542 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. PINAR DURU BAYKAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Konfeksiyonda kalite ve kalite kontrol ile ilgili genel kavramları öğrenir Konfeksiyonda kalite sistemi kurma sürecini öğrenir ve bu süreci işletmede uygulayabilir Konfeksiyonda kalite kontrol noktaları ve kalite standartları hakkında temel bilgileri kazanır Konfeksiyon işletmelerinde hata kaynaklarını tespit edebilir ve çözüm önerileri getirebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Konfeksiyonda kalitenin önemini vurgulamak, kalite ve kalite kontrol ile ilgili genel kavramları tanıtmak, konfeksiyonda kalite sistemi kurma sürecini öğretmek, kalite kontrol noktaları ve kalite standartları hakkında temel bilgileri kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kalite, Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Kontrol İle İlgili Temel Kavramlar ve Tanımlar. Konfeksiyon İşletmelerinde Proses Akışı ve Kalite Kontrol Noktaları. Konfeksiyonda Uygulanan Kalite Kontrol Teknikleri. Konfeksiyon İşletmelerinde Karşılaşılan Hatalar, Sınıflandırılması, Nedenleri ve Çözüm Önerileri. Toplam Kalite Yönetimi ve Konfeksiyonda Uygulanması
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Konfeksiyon Teknolojisi Hakkında Temel Bilgiler, Konfeksiyonda Pazar Durumu |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Kalite, Toplam Kalite Yönetimi, Kalite Kontrol, İstatistiksel Kalite-Kontrol ile İlgili Temel Kavramlar ve Tanımlar |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Kalite Maliyetleri, Kalite Kontrolün Faydaları |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Konfeksiyon İşletmelerinde Proses Akışı ve Kalite Kontrol Noktaları |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Bir Konfeksiyon İşletmesinde Kalite Sistemi Kurma Süreci |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Bir Konfeksiyon İşletmesinde Kalite Sistemi Kurma Süreci |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Konfeksiyonda Uygulanan Kalite Kontrol Teknikleri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Konfeksiyonda Proses Kontrol |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Konfeksiyonda Proses Kontrol |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Konfeksiyon İşletmelerinde Karşılaşılan Hatalar, Sınıflandırılması |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Konfeksiyon İşletmelerinde Karşılaşılan Hatalar, Nedenleri ve Çözüm Önerileri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Konfeksiyon İşletmelerinde Karşılaşılan Hatalar, Nedenleri ve Çözüm Önerileri |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
Ödev Sunumu |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Genel konu tekrarı |
Ders notları ve referans kitaplar |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Ders notları ve referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
DURU BAYKAL, P., Konfeksiyonda Kalite Kontrol Ders Notları, Ç.Ü., Tekstil Müh. Böl., Adana, 2009.
JUKI - Konfeksiyonda Kalite Kontrolü Semineri, Eğitim Kursu El kitabı, Juki Corporation, 2000.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak |
4 |
|
2 |
Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek |
5 |
|
5 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
3 |
|
6 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek |
3 |
|
7 |
Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek
|
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
|
2 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
|
4 |
|
10 |
Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
|
3 |
|
11 |
Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
|
3 |
|
12 |
Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
|
4 |
|
13 |
Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek |
3 |
|
14 |
İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek
|
4 |
|
16 |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek
|
1 |
|
17 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
|
4 |
|
18 |
Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
|
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 114 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|