Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tekstil İşletmelerinde Üretim Planlama

Dersin Kodu : TL-528

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. EMEL CEYHUN SABIR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1- Tekstil işletmelerinde üretim sürecini öğrenir
2-Talep tahmini yapar
3-Kapasite kullanımını öğrenir
4-Üretimi eldeki kaynaklara uygun olarak planlar
5-Karar vermede optimizasyon tekniklerini kullanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tekstil işletmelerinde üretim başlamadan eldeki kaynakları değerlendirerek üretimin planlanması ve optimum üretim planının gerçekleştirilmesi için bu ders verilmektedir.

Dersin İçeriği : İşletme ve üretim yönetimi. Üretim plan ve programları. Üretim plan çeşitleri. Üretim planlama teknikleri. Üretim çizelgeleme. Matematiksel modeller. Maliyet modelleri. Doğrusal programlama metodu ile üretim planlaması. Atama ile üretim planlaması. Atama ile üretim planlaması. Bekleme hattı problemleri. Tekstil İşletmeleri (İplik Dokuma, Konfeksiyon vb. gibi). Tekstil ve Konfeksiyon işletmelerinde üretim planlaması uygulama çalışmaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Üretim yönetimi. Ders notları Düz anlatım, tartışma, gösterim,
2 Üretim plan ve programları. Ders notları Düz anlatım, tartışma, gösterim,
3 Üretim plan çeşitleri Ders notları Düz anlatım, tartışma, gösterim,
4 Üretim planlama teknikleri Ders notları Düz anlatım, tartışma, gösterim,
5 Üretim çizelgeleme. Ders notları Düz anlatım, tartışma, gösterim,
6 Matematiksel modeller. Ders notları Düz anlatım, tartışma, gösterim,
7 Maliyet modelleri. Ders notları Düz anlatım, tartışma, gösterim,
8 Ara sınav Ders notları Yazılı sınav
9 Doğrusal programlama metodu ile üretim planlaması. Ders notları Düz anlatım, tartışma, gösterim,
10 Atama ile üretim planlaması Ders notları Düz anlatım, tartışma, gösterim,
11 Bekleme hattı problemleri. Ders notları Düz anlatım, tartışma, gösterim,
12 Tekstil ve Konfeksiyon işletmelerinde üretim planlaması uygulama çalışmaları. Ders notları Düz anlatım, tartışma, gösterim,
13 Tekstil ve Konfeksiyon işletmelerinde üretim planlaması uygulama çalışmaları. Ders notları Düz anlatım, tartışma, gösterim,
14 Ödev Sunumu Ders notları Düz anlatım, tartışma, gösterim,
15 Genel konu tekrarı Ders notları Düz anlatım, tartışma, gösterim,
16/17 Final sınavı Ders notları Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Acar, Nesime, Kesikli seri üretim sistemlerinde planlama ve kontrol çalışmaları , MPM, Ankara, 1984
 Kobu, Bülent, Üretim yönetimi , Beta, İstanbul, 2005.
 Levi,R., Rubin, D., Stinson J.P., Gardner, E.S., Quantitative Approaches to Management, McGraw-Hill, 8th Ed., 1992.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tekstil Mühendisliği lisans yeterliliklerine sahip olmak 2
2 Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek 5
3 Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak 5
4 Tekstil Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek 4
5 Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek 5
6 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak uzmanlık gerektiren sorunları çözümleyebilmek 4
7 Tekstil Mühendisliği alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek 3
9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek 3
10 Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek 4
11 Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek 1
12 Alanında kazandıkları bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek 5
13 Alanında karşılaşabileceği karmaşık sorunlara, sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirebilmek 4
14 İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek 4
15 Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilmek ve öğrenme sürecini planlayabilmek 1
16 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilmek 1
17 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek 3
18 Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 127
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.08
Dersin AKTS Kredisi: 5