|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ekolojik Planlama |
|
Dersin Kodu |
: |
PM-580 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUZAFFER YÜCEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Peyzaj planlama ve peyzaj planı ile ilgili bilgi edinilir. Ülke, bölge ve yerel düzeydeki planlama sürecinde ekolojik planlamanın önemini kavrar. Planlama çalışmalarında ekolojik verilerin analiz edilmesi ve değerlendirilmesi becerisini kazanır. Ekolojik planlama yöntemlerini öğrenir Ekolojik temelli planlama çalışmalarını gerçekleştirebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Peyzaj planlamada ekolojik verilerin analizi, değerlendirilmesi, ekolojik planlama yöntemleri, uygulamalar, peyzaj potansiyellerinin uygunluk ve duyarlılık durumları dikkate alınarak ekolojik risk analizinin yapılması, örnek uygulamalar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ekolojik verilerin analizi, değerlendirilmesi, ekolojik planlama yöntemleri, uygulamalar, peyzaj potansiyellerinin uygunluk ve duyarlılık durumları tartışılır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekolojik planlamanın tanımı ve önemi |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
2 |
Ekolojik planlamanın Türkiye’de ve yurt dışında tarihsel gelişimi |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
3 |
Ekolojik planlama çalışmalarının ilkeleri ve genel aşamaları |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
4 |
Ülke, bölge ve yerel düzeyde yapılan fiziksel planlama süreçlerinde ekolojik planlamanın önemi |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
5 |
Peyzaj planlamada yapılması gerekenler, görev ve sorumluluklar |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
6 |
Türkiye’deki plan hiyerarşisinde ekolojik planlama temelinde gerçekleştirilen peyzaj planlarının yeri ve önemi |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
7 |
Türkiye’deki yasal düzenlemelerde ekolojik planlama |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Yazılı sınav |
|
9 |
Ekolojik planlama yöntemleri: ekolojik riziko analizi |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
10 |
Ekolojik planlama yöntemleri: matris geliştirme |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
11 |
Ekolojik planlama yöntemleri: kontrol listeleri |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
12 |
Ekolojik planlama yöntemleri: etkileşim matrisleri ve ağ sistemleri |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
13 |
Ekolojik planlama yöntemleri: arazi yetenek sınıflarına göre uygunluk analizi |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
14 |
Yurt dışında ve Türkiye’de ekolojik planlama temelinde yapılmış planların irdelenmesi |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
15 |
Yurt dışında ve Türkiye’de ekolojik planlama temelinde yapılmış planların irdelenmesi |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
16/17 |
Yılsonu Sınavı |
Ders notu ve önerilen kaynaklardan ilgili bölümlerin çalışılması |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
• Yurt dışında ve Türkiye’de hazırlanmış olan ekolojik planlar
• Ekolojik planlama ile ilgili yurt dışı ve yurt içi kaynaklar
• Dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
5 |
|
2 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. |
5 |
|
3 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
|
4 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
4 |
|
5 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
5 |
|
7 |
Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
5 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. |
5 |
|
9 |
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
4 |
|
10 |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
4 |
|
11 |
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |
|
12 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
13 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
3 |
|
14 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
0 |
|
15 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
0 |
|
16 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
5 |
|
17 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
5 |
|
18 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
20 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 158 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|