Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Peyzaj Tasarımında Üç Boyutlu Modelleme

Dersin Kodu : PM-570

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CENGİZ USLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilgisayar destekli tasarım terminolojisini kullanma yeteneğine sahip olmak
Peyzaj projesi içerisindeki bileşenleri bilgisayar ortamında üçüncü boyuta nasıl getirebileceğini kavrama
Üç boyutlu tasarımların sanal gerçeklik görüntülerini oluşturmak
Peyzaj Projesinde yer alan elemanların sanal gerçeklik görüntüleri doğrultusunda tasarım ilkeleri ve öğeleri ile ilişkilerini değerlendirmek Bilgisayar destekli sunum tekniklerini gerçekleştirme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayar destekli 3 boyutlu tasarım programları, görselleştirme yazılımlar ile ileri düzey proje sunuları ve peyzaj tasarımında kullanılan yardımcı programların ilgili bölümlerinin öğretilmesi

Dersin İçeriği : Peyzaj mimarlığında 3 boyutlu tasarımlarının bilgisayar programları ile bağlantısı, modellemenin tanımı ve amaçları, belirlenen bilgisayar programlarının kurulumu ve peyzaj tasarımlarının bilgisayar ortamlarına aktarılması, peyzaj bileşenlerinin üç boyutluluğa dönüştürülmesi teknikleri, modellemesi tamamlanan bir peyzaj tasarımının ışık, gölge, malzeme gibi etkenleri içeren sunum çıktıları durumuna getirilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilgisayar destekli tasarım, 3 boyut ve katı modelleme Autocad yazılımında kullanılan 3 boyutlu çizim komutları Yok Konu Anlatımı,
2 Görüntü düzenleme komutları, 3 boyutlu yüzey komutları, Katı modelleme komutları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Konu Anlatımı,
3 Temel düzenleme komutlarının 3 boyutta kullanımı, 3 boyutlu düzenleme komutları I Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Konu Anlatımı,
4 Katı modellerin yüzeylerini düzenleme, Gölgeleme, ışık ve kaplama I Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Konu Anlatımı,
5 Görselleştirme Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Konu Anlatımı,
6 Ara sınav Sınava hazırlanmak sınav
7 "Sketchup" yazılımında kullanılan 3 boyutlu çizim komutları I Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Konu Anlatımı,
8 "Sketchup" yazılımında kullanılan 3 boyutlu çizim komutları II, Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Konu Anlatımı,
9 Desen oluşturma, düzenleme komutları, eklentiler Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Konu Anlatımı,
10 Bilgisayar destekli yazılımlara eklenti olarak çalışan görsellştirme yazılımları ve bunların kullanımı, Vray ile Görselleştirme Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Konu Anlatımı,
11 Farklı yazılımlara dosya aktarımı ve görselleştirme (I) Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Konu Anlatımı,
12 Farklı yazılımlara dosya aktarımı ve görselleştirme (II) Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Konu Anlatımı,
13 Uygulama çalışmanın değerlendirilmesi (I) Farklı tasar seçeneklerine ilişkin eskiz çalışmaları tasarım kritiği
14 Uygulama çalışmanın değerlendirilmesi (II) tasarımın bilgisayar ortamına aktarılması tasarım kritiği
15 Uygulama çalışmanın değerlendirilmesi (III) seçilen tasarımın bilgisayar ortamına görselleştirilmesi tasarım kritiği
16/17 Yıl Sonu Sınavı Sınava hazırlanmak sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  EKEBAŞ A. N., İleri AutoCAD 2004, Seçkin Kitabevi, 2004
 EKEBAŞ A. N., Temel AutoCAD 2004, Seçkin Kitabevi, 2004
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20
    Ödev/Proje/Diğer 3 80
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 4
2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. 5
3 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
4 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. 5
5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
6 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 2
7 Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. 5
8 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. 3
9 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. 0
10 Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 0
11 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. 2
12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
13 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 0
14 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 0
15 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 5
16 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 0
17 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. 5
18 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 15 45
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6