|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Peyzaj Tasarımında Üç Boyutlu Modelleme |
|
Dersin Kodu |
: |
PM-570 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CENGİZ USLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayar destekli tasarım terminolojisini kullanma yeteneğine sahip olmak Peyzaj projesi içerisindeki bileşenleri bilgisayar ortamında üçüncü boyuta nasıl getirebileceğini kavrama Üç boyutlu tasarımların sanal gerçeklik görüntülerini oluşturmak Peyzaj Projesinde yer alan elemanların sanal gerçeklik görüntüleri doğrultusunda tasarım ilkeleri ve öğeleri ile ilişkilerini değerlendirmek
Bilgisayar destekli sunum tekniklerini gerçekleştirme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar destekli 3 boyutlu tasarım programları, görselleştirme yazılımlar ile ileri düzey proje sunuları ve peyzaj tasarımında kullanılan yardımcı programların ilgili bölümlerinin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Peyzaj mimarlığında 3 boyutlu tasarımlarının bilgisayar programları ile bağlantısı, modellemenin tanımı ve amaçları, belirlenen bilgisayar programlarının kurulumu ve peyzaj tasarımlarının bilgisayar ortamlarına aktarılması, peyzaj bileşenlerinin üç boyutluluğa dönüştürülmesi teknikleri, modellemesi tamamlanan bir peyzaj tasarımının ışık, gölge, malzeme gibi etkenleri içeren sunum çıktıları durumuna getirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayar destekli tasarım, 3 boyut ve katı modelleme Autocad yazılımında kullanılan 3 boyutlu çizim komutları |
Yok |
Konu Anlatımı, |
|
2 |
Görüntü düzenleme komutları, 3 boyutlu yüzey komutları, Katı modelleme komutları |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Konu Anlatımı, |
|
3 |
Temel düzenleme komutlarının 3 boyutta kullanımı, 3 boyutlu düzenleme komutları I |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Konu Anlatımı, |
|
4 |
Katı modellerin yüzeylerini düzenleme, Gölgeleme, ışık ve kaplama I |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Konu Anlatımı, |
|
5 |
Görselleştirme |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Konu Anlatımı, |
|
6 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanmak |
sınav |
|
7 |
"Sketchup" yazılımında kullanılan 3 boyutlu çizim komutları I |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Konu Anlatımı, |
|
8 |
"Sketchup" yazılımında kullanılan 3 boyutlu çizim komutları II, |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Konu Anlatımı, |
|
9 |
Desen oluşturma, düzenleme komutları, eklentiler |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Konu Anlatımı, |
|
10 |
Bilgisayar destekli yazılımlara eklenti olarak çalışan görsellştirme yazılımları ve bunların kullanımı, Vray ile Görselleştirme |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Konu Anlatımı, |
|
11 |
Farklı yazılımlara dosya aktarımı ve görselleştirme (I) |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Konu Anlatımı, |
|
12 |
Farklı yazılımlara dosya aktarımı ve görselleştirme (II) |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Konu Anlatımı, |
|
13 |
Uygulama çalışmanın değerlendirilmesi (I) |
Farklı tasar seçeneklerine ilişkin eskiz çalışmaları |
tasarım kritiği |
|
14 |
Uygulama çalışmanın değerlendirilmesi (II) |
tasarımın bilgisayar ortamına aktarılması |
tasarım kritiği |
|
15 |
Uygulama çalışmanın değerlendirilmesi (III) |
seçilen tasarımın bilgisayar ortamına görselleştirilmesi |
tasarım kritiği |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Sınava hazırlanmak |
sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
EKEBAŞ A. N., İleri AutoCAD 2004, Seçkin Kitabevi, 2004
EKEBAŞ A. N., Temel AutoCAD 2004, Seçkin Kitabevi, 2004
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
80 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
4 |
|
2 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. |
5 |
|
3 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
|
4 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
5 |
|
5 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
5 |
|
6 |
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
2 |
|
7 |
Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
5 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. |
3 |
|
9 |
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
0 |
|
10 |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
0 |
|
11 |
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. |
2 |
|
12 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
5 |
|
13 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
14 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
0 |
|
15 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
5 |
|
16 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
17 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
5 |
|
18 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
4 |
52 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
15 |
45 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|