Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Peyzaj Planlamada Nicel Yöntemler

Dersin Kodu : PM-568

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SÜHA BERBEROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Veri tabanı ve Yönetimi
Planlamada kullanılacak tanımlayıcı istatistiksel yöntemler
Bulanık (Fuzzy logic) teori, ve planlamaya uygulaması. Yapay sinir ağları örneği
Çok kriterli karar analizi
Jeoistatistik

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayar tabanlı analitik araçların planlamada kullanımı için istatistiksel yaklaşımlarla desteklenmesi planlama ve çevresel politikaların oluşturulmasında yararlanılması.

Dersin İçeriği : Peyzaj planlama çalışmalarında veri toplama ve değerlendirmeye yönelik nicel yöntemlerin tanıtılması dersin temel amacını oluşturmaktadır. Bu kapsamda peyzaj planlamada kullanılan ve Coğrafi Bilgi Sistemlerine (CBS) temel olan veri kaynakları, veri analizi, korelasyon ve regresyon analizleri, mantıksal, aritmetik ve istatistiksel operasyonlar ile çok değişkenli operasyonlar (çok değişkenli regresyon, temel bileşenler analizi, fuzzy (bulanık) teori ve yapay sinir ağları) ayrıntılı olarak dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Veritabanı ve yönetimi tanıtımı yok Düz anlatım, tartışma ve gösterim
2 Planlamada kullanılacak tanımlayıcı istatistiksel yöntemler. Literatür okuma Düz anlatım, tartışma ve gösterim
3 Çok değişkenli istatistiksel metodların arazi kullanımı ve çevre ile ilgili verilerin analizinde kullanımı Literatür okuma Düz anlatım, tartışma ve gösterim
4 Bulanık (Fuzzy logic) teori, ve planlamaya uygulaması. Literatür okuma Düz anlatım, tartışma ve gösterim
5 Yapay sinir ağları Literatür okuma Düz anlatım, tartışma ve gösterim
6 Çok kriterli karar analizler Literatür okuma Düz anlatım, tartışma ve gösterim
7 Karar destek sistemleri ve Çok kriterli karar analizler Literatür okuma Düz anlatım, tartışma ve gösterim
8 Ara sınav Sınav hazırlık Değerlendirme
9 Labortuvar uygulaması Literatür okuma Düz anlatım, tartışma ve gösterim, Laboratuvar uygulaması
10 İnterpolasyon yöntemleri Literatür okuma Düz anlatım, tartışma ve gösterim, Laboratuvar uygulaması
11 Jeoistatistik Literatür okuma Düz anlatım, tartışma ve gösterim, Laboratuvar uygulaması
12 Doğrusal olmayan modellerin tanıtımı Literatür okuma Düz anlatım, tartışma ve gösterim
13 Labortuvar uygulaması Literatür okuma Düz anlatım, tartışma ve gösterim, Laboratuvar uygulaması
14 Ödev proje Ödev sunumu hazırlık Değerlendirme, Düz anlatım, tartışma ve gösterim
15 Çevresel modelleme örnekleri Literatür okuma Düz anlatım, tartışma ve gösterim
16/17 Final sınavı Sınav hazırlık Değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Quantitative Geography: Perspectives on Spatial Data Analysis (2000). Authors: A. Stewart Fotheringham , Chris Brunsdon, Martin Charlton.
 Ders notu ve slaytlar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 4
2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. 4
3 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 1
4 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. 4
5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
6 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5
7 Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. 4
8 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. 2
9 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. 5
10 Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3
11 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. 3
12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
13 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 2
14 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 3
15 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 5
16 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 4
17 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. 3
18 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 8 8
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 16 80
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6