|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Büyümeyi Düzenleyici Maddeler ve Süs Bitkilerinde Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
PM-526 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ZERRİN SÖĞÜT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Büyümeyi düzenleyici maddeleri bilir 2.Büyümeyi düzenleyici madde gruplarının etkilerini ve kullanımlarını bilir 3.Büyümeyi düzenleyici maddelerin çevresel etkileri hakkında fikir sahibidir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Büyümeyi düzenleyici maddeler ve kullanımları hakkında bilgi birikimi sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Büyümeyi düzenleyici maddelerin genel tanımları ve kullanım alanları, Büyümeyi düzenleyici madde gruplarından biri veya birkaçı ile deneysel bir çalışma planlama ve uygulama, Gibberellik asit,Sitokininler,Oksinler,Absizik asit, özellikleri, kullanım alanları, kullanım şekilleri, örnekler,Herhangi bir (oksin grubu) büyüme düzenleyici ile ilgili süs bitkilerinde yapılan bir çalışmanın incelenerek tartışılması, Büyüme düzenleyicilerin çevre üzerinde etkileri ve tartışma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Büyümeyi düzenleyici maddelerin genel tanımları ve kullanım alanları |
Yok |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
2 |
Büyümeyi düzenleyici madde gruplarından biri veya birkaçı ile deneysel bir çalışma planlama ve uygulama |
Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
3 |
Büyümeyi düzenleyici maddelerin gruplandırılması; oksinler (deneysel çalışmadan veri toplama) |
Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
4 |
Oksinler, özellikleri, kullanım alanları, kullanım şekilleri, örnekler (deneysel çalışmadan veri toplama) |
Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
5 |
Gibberellik asit, özellikleri, kullanım alanları, kullanım şekilleri, örnekler (deneysel çalışmadan veri toplama) |
Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
6 |
Sitokininler, özellikleri, kullanım alanları, kullanım şekilleri, örnekler (deneysel çalışmadan veri toplama) |
Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
7 |
Absizik asit, özellikleri, kullanım alanları, kullanım şekilleri, örnekler (deneysel çalışmadan veri toplama) |
Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
8 |
Absizik asit, özellikleri, kullanım alanları, kullanım şekilleri, örnekler (deneysel çalışmadan veri toplama) |
Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
9 |
Herhangi bir (oksin grubu) büyüme düzenleyici ile ilgili süs bitkilerinde yapılan bir çalışmanın incelenerek tartışılması (deneysel çalışmadan veri toplama |
Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
10 |
Herhangi bir (oksin grubu) büyüme düzenleyici ile ilgili süs bitkilerinde yapılan bir çalışmanın incelenerek tartışılması (deneysel çalışmadan veri toplama |
Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
11 |
ara sınav |
Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler |
YAzılı sınav |
|
12 |
Herhangi bir (ABA) büyüme düzenleyici ile ilgili süs bitkilerinde yapılan bir çalışmanın incelenerek tartışılması (deneysel çalışmadan veri toplama, m |
Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
13 |
Makale ile ilgili tartışmalar, son veriler, değerlendirme |
Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
14 |
Büyüme düzenleyicilerin çevre üzerinde etkileri ve tartışma (makale yazımı çalışmaları ile ilgili tartışmalar) |
Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
15 |
Makale yazımının tamamlanması, tartışmalar |
Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler |
Düz anlatım, gösterim ve tartışma. |
|
16/17 |
Fianl sınavı |
Dersteki bütün bilgiler |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Söğüt, Z., Tarihsiz. Bitki Büyüme Düzenleyiciler (Basılmamış ders notları) Ç.Ü. PMB ABD.
Söğüt, Z., 2012. Fidanlık Tekniği. Mersin Flora, Dış Mekan Süs Bitkileri Sektöründe gelişim ve Yatırım Stratejisi Projesi. Mersin Ticaret ve Sanayi Odası. 164 s. Mersin.
ilgili makaleler
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
2 |
|
2 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. |
0 |
|
3 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
0 |
|
4 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
0 |
|
5 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
1 |
|
6 |
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
0 |
|
7 |
Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
3 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. |
0 |
|
9 |
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
0 |
|
10 |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
0 |
|
11 |
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. |
3 |
|
12 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
0 |
|
13 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
2 |
|
14 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
0 |
|
15 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
2 |
|
16 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
17 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
1 |
|
18 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
8 |
112 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|