Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Büyümeyi Düzenleyici Maddeler ve Süs Bitkilerinde Kullanımı

Dersin Kodu : PM-526

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ZERRİN SÖĞÜT

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Büyümeyi düzenleyici maddeleri bilir
2.Büyümeyi düzenleyici madde gruplarının etkilerini ve kullanımlarını bilir
3.Büyümeyi düzenleyici maddelerin çevresel etkileri hakkında fikir sahibidir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Büyümeyi düzenleyici maddeler ve kullanımları hakkında bilgi birikimi sağlamak

Dersin İçeriği : Büyümeyi düzenleyici maddelerin genel tanımları ve kullanım alanları, Büyümeyi düzenleyici madde gruplarından biri veya birkaçı ile deneysel bir çalışma planlama ve uygulama, Gibberellik asit,Sitokininler,Oksinler,Absizik asit, özellikleri, kullanım alanları, kullanım şekilleri, örnekler,Herhangi bir (oksin grubu) büyüme düzenleyici ile ilgili süs bitkilerinde yapılan bir çalışmanın incelenerek tartışılması, Büyüme düzenleyicilerin çevre üzerinde etkileri ve tartışma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Büyümeyi düzenleyici maddelerin genel tanımları ve kullanım alanları Yok Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
2 Büyümeyi düzenleyici madde gruplarından biri veya birkaçı ile deneysel bir çalışma planlama ve uygulama Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
3 Büyümeyi düzenleyici maddelerin gruplandırılması; oksinler (deneysel çalışmadan veri toplama) Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
4 Oksinler, özellikleri, kullanım alanları, kullanım şekilleri, örnekler (deneysel çalışmadan veri toplama) Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
5 Gibberellik asit, özellikleri, kullanım alanları, kullanım şekilleri, örnekler (deneysel çalışmadan veri toplama) Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
6 Sitokininler, özellikleri, kullanım alanları, kullanım şekilleri, örnekler (deneysel çalışmadan veri toplama) Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
7 Absizik asit, özellikleri, kullanım alanları, kullanım şekilleri, örnekler (deneysel çalışmadan veri toplama) Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
8 Absizik asit, özellikleri, kullanım alanları, kullanım şekilleri, örnekler (deneysel çalışmadan veri toplama) Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
9 Herhangi bir (oksin grubu) büyüme düzenleyici ile ilgili süs bitkilerinde yapılan bir çalışmanın incelenerek tartışılması (deneysel çalışmadan veri toplama Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
10 Herhangi bir (oksin grubu) büyüme düzenleyici ile ilgili süs bitkilerinde yapılan bir çalışmanın incelenerek tartışılması (deneysel çalışmadan veri toplama Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
11 ara sınav Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler YAzılı sınav
12 Herhangi bir (ABA) büyüme düzenleyici ile ilgili süs bitkilerinde yapılan bir çalışmanın incelenerek tartışılması (deneysel çalışmadan veri toplama, m Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
13 Makale ile ilgili tartışmalar, son veriler, değerlendirme Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
14 Büyüme düzenleyicilerin çevre üzerinde etkileri ve tartışma (makale yazımı çalışmaları ile ilgili tartışmalar) Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
15 Makale yazımının tamamlanması, tartışmalar Bitki büyüme düzenleyicisi ile ilgili makaleler Düz anlatım, gösterim ve tartışma.
16/17 Fianl sınavı Dersteki bütün bilgiler Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Söğüt, Z., Tarihsiz. Bitki Büyüme Düzenleyiciler (Basılmamış ders notları) Ç.Ü. PMB ABD.
 Söğüt, Z., 2012. Fidanlık Tekniği. Mersin Flora, Dış Mekan Süs Bitkileri Sektöründe gelişim ve Yatırım Stratejisi Projesi. Mersin Ticaret ve Sanayi Odası. 164 s. Mersin.
 ilgili makaleler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2
2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. 0
3 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 0
4 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. 0
5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 1
6 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 0
7 Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. 3
8 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. 0
9 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. 0
10 Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 0
11 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. 3
12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 0
13 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 2
14 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 0
15 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 2
16 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 0
17 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. 1
18 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6