Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : YLPM-200

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. KEMAL TULÜHAN YILMAZ
Prof.Dr. MUZAFFER YÜCEL
Prof.Dr. MEHMET FARUK ALTUNKASA
Prof.Dr. ZERRİN SÖĞÜT
Prof.Dr. SÜHA BERBEROĞLU
Prof.Dr. HAKAN ALPHAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CENGİZ USLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BERRİN SİREL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bir bilimsel araştırmanın nasıl kurgulanabileceği kavranır.
Bir araştırmanın içeriğinin neleri kapsaması gerektiği kavranır.
Bilimsel dil, bilimsel üslup, bilimsel etik konularında bir bilinç oluşur.
Peyzaj mimarlığı alanında yeni bilgiler ve yöntemler geliştirmek, farklı alanlardan alınan bilgileri tümleştirmek için gereken problem çözebilme becerilerine altyapı oluşturulur.
Bir akademik araştırmanın eleştirel olarak yürütülmesi konusunda gerekli bilgi ve altyapı oluşturulur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalında Ç. Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü tarafından yüksek lisans tez programına kabul edilen yüksek lisans ve doktora için danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi ve tartışılması (Bu dersin açılabilmesi için lisansüstü öğrencisinin bu programa diğer lisansüstü derslerde olduğu gibi yarıyıl başında kayıt yaptırması zorunludur).

Dersin İçeriği : Beklenmedik problemleri çözümleyebilmek için yöntem geliştirme, elde ettiği sonuçları değerlendirebilme ve yayınlama, literatür tarama ve veri toplama sırasında etik değerlere bağlı kalma öğretilmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması ve okunması Anlatım, tartışma, uygulama
2 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması ve okunması Anlatım, tartışma, uygulama
3 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması ve okunması Anlatım, tartışma, uygulama
4 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması ve okunması Anlatım, tartışma, uygulama
5 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması ve okunması Anlatım, tartışma, uygulama
6 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması ve okunması Anlatım, tartışma, uygulama
7 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması ve okunması Anlatım, tartışma, uygulama
8 Ara değerlendirme Kaynak taraması ve okunması Anlatım, tartışma, uygulama
9 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması ve okunması Anlatım, tartışma, uygulama
10 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması ve okunması Anlatım, tartışma, uygulama
11 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması ve okunması Anlatım, tartışma, uygulama
12 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması ve okunması Anlatım, tartışma, uygulama
13 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması ve okunması Anlatım, tartışma, uygulama
14 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması ve okunması Anlatım, tartışma, uygulama
15 Öğrenci danışmanının belirleyeceği konular Kaynak taraması ve okunması Anlatım, tartışma, uygulama
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 5
2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. 3
3 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
4 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. 5
5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
6 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 3
7 Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. 5
8 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. 4
9 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. 4
10 Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
11 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. 4
12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
13 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 1
14 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 1
15 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 3
16 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 2
17 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. 3
18 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6