Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kaynakların Turizm Amaçlı Kullanımı

Dersin Kodu : PM-544

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. BERRİN SİREL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Turizm-çevre ve doğal kaynaklar ilişkisini irdeleyerek kavrar
Korunan alanlarda doğa turizmi uygulamalarının esas ve uygulamaları hakkında kapsamlı bilgiler edinir
Doğa turizmi politikası ve planlamasının ilkelerini tartışır
Ülkemizde ve dünyada ilgili politika ve planları ve yeni yaklaşımları araştırır
Sürdürülebilir turizm yaklaşımını, bu kapsamda ekoturizmin yeri ve önemini, ekoturizmin sürdürülebilir kalkınmaya etkisini açıklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : PM-544 Kaynakların Turizm Amaçlı Kullanımı
SEÇMELİ DERSLER

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dünya ve ülkemizin geleceğinde doğal ve kültürel kaynakların turizme yönelik olarak doğru ve yerinde kullanımı ve sürdürülebilirliği konusunda kuramsal bilgiler verilecek, özellikle ülkemizdeki uygulamalar irdelenecektir.

Dersin İçeriği : Doğal kaynaklar Kıyı Alanları, Dağlar, Akarsu Aşınım Şekilleri, Karstik Sular Aşındırma ve Biriktirme Şekilleri,GelGit Hareketleri, Çöller, Kültürel ve Etnik Kaynaklar, Tarihi Kaynaklar, Dünyadaki Tarihi Kaynaklar (Ülkeler bazında), Dünyadaki İnsan Yapısı Kaynaklar (Ülkeler bazında)

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : DERSLİK


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Doğal kaynaklar - Kıyı Alanları İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma
2 Doğal kaynaklar - Kıyı Alanları İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma
3 Doğal kaynaklar - Dağlar İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma
4 Doğal kaynaklar - Akarsu Aşınım Şekilleri İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma
5 Doğal kaynaklar - Karstik Sular Aşındırma ve Biriktirme Şekilleri İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma
6 Doğal kaynaklar - Buzullar İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma
7 Doğal kaynaklar - GelGit Hareketleri İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma
8 Doğal kaynaklar - Çöller İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma
9 Kültürel ve Etnik Kaynaklar İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma
10 Tarihi Kaynaklar İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma
11 Dünyadaki Tarihi Kaynaklar (Ülkeler bazında) İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma
12 Dünyadaki Tarihi Kaynaklar (Ülkeler bazında) İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma
13 Dünyadaki İnsan Yapısı Kaynaklar (Ülkeler bazında) İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma
14 Dünyadaki İnsan Yapısı Kaynaklar (Ülkeler bazında) İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma
15 Dünyadaki İnsan Yapısı Kaynaklar (Ülkeler bazında) İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma
16/17 FİNAL SINAVI Ders notları İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler YAZILI SINAV


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Özgüç,N., 1998. Turizm Coğrafyası, Çantay Kitapevi. İstanbul Olalı, H., S, Nazilli, E.N.Kırcıoğlu, M.Sümer.,1983. Dış Tanıtım ve Turizm. T.C.İŞ Bankası Kültür Yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 5
2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. 3
3 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4
4 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. 4
5 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
6 Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 4
7 Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. 2
8 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. 5
9 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. 4
10 Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3
11 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. 5
12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
13 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 1
14 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. 0
15 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 5
16 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 0
17 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. 4
18 Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 25 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6