Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kaynakların Turizm Amaçlı Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
PM-544 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BERRİN SİREL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Turizm-çevre ve doğal kaynaklar ilişkisini irdeleyerek kavrar Korunan alanlarda doğa turizmi uygulamalarının esas ve uygulamaları hakkında kapsamlı bilgiler edinir Doğa turizmi politikası ve planlamasının ilkelerini tartışır Ülkemizde ve dünyada ilgili politika ve planları ve yeni yaklaşımları araştırır Sürdürülebilir turizm yaklaşımını, bu kapsamda ekoturizmin yeri ve önemini, ekoturizmin sürdürülebilir kalkınmaya etkisini açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
PM-544 Kaynakların Turizm Amaçlı Kullanımı SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dünya ve ülkemizin geleceğinde doğal ve kültürel kaynakların turizme yönelik olarak doğru ve yerinde kullanımı ve sürdürülebilirliği konusunda kuramsal bilgiler verilecek, özellikle ülkemizdeki uygulamalar irdelenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Doğal kaynaklar Kıyı Alanları, Dağlar, Akarsu Aşınım Şekilleri, Karstik Sular Aşındırma ve Biriktirme Şekilleri,GelGit Hareketleri, Çöller, Kültürel ve Etnik Kaynaklar, Tarihi Kaynaklar, Dünyadaki Tarihi Kaynaklar (Ülkeler bazında), Dünyadaki İnsan Yapısı Kaynaklar (Ülkeler bazında) |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
DERSLİK |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Doğal kaynaklar - Kıyı Alanları |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
2 |
Doğal kaynaklar - Kıyı Alanları |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
3 |
Doğal kaynaklar - Dağlar |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
4 |
Doğal kaynaklar - Akarsu Aşınım Şekilleri |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
5 |
Doğal kaynaklar - Karstik Sular Aşındırma ve Biriktirme Şekilleri |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
6 |
Doğal kaynaklar - Buzullar |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
7 |
Doğal kaynaklar - GelGit Hareketleri |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
8 |
Doğal kaynaklar - Çöller |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
9 |
Kültürel ve Etnik Kaynaklar |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
10 |
Tarihi Kaynaklar |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
11 |
Dünyadaki Tarihi Kaynaklar (Ülkeler bazında) |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
12 |
Dünyadaki Tarihi Kaynaklar (Ülkeler bazında) |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
13 |
Dünyadaki İnsan Yapısı Kaynaklar (Ülkeler bazında) |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
14 |
Dünyadaki İnsan Yapısı Kaynaklar (Ülkeler bazında) |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
15 |
Dünyadaki İnsan Yapısı Kaynaklar (Ülkeler bazında) |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Ders notları İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
YAZILI SINAV |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
5 |
|
2 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. |
3 |
|
3 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
4 |
|
4 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
4 |
|
5 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 |
|
6 |
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
4 |
|
7 |
Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
2 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. |
5 |
|
9 |
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
4 |
|
10 |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
3 |
|
11 |
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. |
5 |
|
12 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
13 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
1 |
|
14 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
0 |
|
15 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
5 |
|
16 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
17 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
4 |
|
18 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|