Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Turizm Coğrafyası |
|
Dersin Kodu |
: |
PM-545 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BERRİN SİREL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Turizm coğrafyasının esas temasını betimler Turizmin öncül kavramlarını ve terimleri açıklar Turizm coğrafyasının ele aldığı konuların turizm planlamalardaki yerini tartışır Turizm ve coğrafyayı ilişkilendirir Turizm planlaması ve organizasyonu konusunda bilinçlenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
PM-545 Turizm Coğrafyası
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin dünya ve özellikle Türkiye turizm coğrafyasını ve bu coğrafyalarda gerçekleştirilebilecek rekreasyonel faaliyetler ile turizm türlerini arz ve talep yönüyle öğretmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Turizm coğrafyası : tanımlar, Turizmde talep ve güdüler,Turizmde arz: Çekicilikler-Ulaşım-Konaklama,Turizmde arz: Çekicilikler-Ulaşım-Konaklama,Avrupa ülkelerinde turizm alanları, Benelüks ülkeleri turizm alanları, Doğu Avrupa ve Baltık Ülkeleri turizm alanları, Bağımsız Devletler Topluluğu turizm alanları, Afrika ve Ortadoğu Ülkeleri turizm alanları, Kuzey Amerika ülkeleri turizm alanları,Güney ve orta Amerika ülkeleri turizm alanları,Avustraya ve Yeni Zellanda turizm alanları,Asya ülkeleri turizm alanları,Türkiye´de turizm alanları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
DERSLİK |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Turizm coğrafyası : tanımlar |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
2 |
Turizmde talep ve güdüler |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
3 |
Turizmde arz: Çekicilikler-Ulaşım-Konaklama |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
4 |
Avrupa ülkelerinde turizm alanları |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
5 |
Benelüks ülkeleri turizm alanları |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
6 |
Doğu avrupa ve Baltık Ülkeleri turizm alanları |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
7 |
Bağımsız Devletler Topluluğu turizm alanları |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notları İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
YAZILI SINAV |
|
9 |
Afrika ve Ortadoğu Ülkeleri turizm alanları |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
10 |
Kuzey Amerika ülkeleri turizm alanları |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
11 |
Güney ve orta Amerika ülkeleri turizm alanları |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
12 |
Avustraya ve Yeni Zellanda turizm alanları |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
13 |
Asya ülkeleri turizm alanları |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
14 |
Asya ülkeleri turizm alanları |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
15 |
Türkiye´de turizm alanları |
İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
Durağan ve hareketli görsel medya kullanılarak sözlü anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Ders notları İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler |
YAZILI SINAV |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
5 |
|
2 |
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. |
4 |
|
3 |
Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
4 |
|
4 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. |
4 |
|
5 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
2 |
|
6 |
Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
4 |
|
7 |
Lisansüstü eğitimde mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerileri kazanır. |
3 |
|
8 |
Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinlerarası, çok disiplinli ve disiplinlerüstü bağlamlar içerisinde uygular. |
5 |
|
9 |
Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
3 |
|
10 |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık durumlarda, sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
4 |
|
11 |
Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |
|
12 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
13 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
2 |
|
14 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi"nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
1 |
|
15 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
2 |
|
16 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
4 |
|
17 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme. |
5 |
|
18 |
Peyzaj planlama ve peyzaj tasarımı alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|