|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yabancı Dil Öğretiminde Çağdaş Eğilimler I |
|
Dersin Kodu |
: |
FDE 715 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURAN ASLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yabancı Dil Öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri ayrıntılı bir biçimde araştırma ve Öğrenme, bu konularda makale yazmayı öğrenme vb.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türkiye´de Yabancı Dil Öğretimi Konusunu İrdelemek, Dünyada kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri incelemek, Anadil ve Yabancı Dil Öğretimi konusunda bilinçlendirmek ve Bilimsel Araştırma Yöntemlerini öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türkiye´de Yabancı Dil Öğretiminin Tarihsel Gelişimi, Yabancı Dil Öğretiminin Bugünkü Okul Programlarındaki Yeri, Yabancı Dil Öğretimi İlkeleri, Anadili ve Yabancı Dil Öğretimi, Yabancı Dil Öğretimi - Yabancı Dilde Öğretim. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türkiye´de Yabancı Dil Öğretiminin Tarihsel Gelişimi
Cumhuriyetten önceki dönem- Cumhuriyet Dönemi |
Kaynakları Okuma, İnceleme, Araştırma ve Sunu Yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, ödev, makale |
|
2 |
Yabancı Dil Öğretiminin Bugünkü Okul Programlarındaki Yeri |
Kaynakları Okuma, İnceleme, Araştırma ve Sunu Yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, ödev, makale |
|
3 |
Yabancı Dil Öğretimi İlkeleri ( Dört temel beceriyi geliştirme, Görsel ve işitsel araçları kullanma vb. ) I |
Kaynakları Okuma, İnceleme, Araştırma ve Sunu Yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, ödev, makale |
|
4 |
Yabancı Dil Öğretimi İlkeleri ( Dört temel beceriyi geliştirme, Görsel ve işitsel araçları kullanma vb. ) II |
Kaynakları Okuma, İnceleme, Araştırma ve Sunu Yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, ödev, makale |
|
5 |
Yabancı Dil Öğretimi Yöntemleri I (İletişimci yöntem, sessizlik yöntemi, bilişsel öğrenme yöntemi vb. ) I |
Kaynakları Okuma, İnceleme, Araştırma ve Sunu Yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, ödev, makale |
|
6 |
Yabancı Dil Öğretimi Yöntemleri I (İletişimci yöntem, sessizlik yöntemi, bilişsel öğrenme yöntemi vb. ) II |
Kaynakları Okuma, İnceleme, Araştırma ve Sunu Yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, ödev, makale |
|
7 |
Yabancı Dil Öğretim Teknikleri ( Soru-cevap, rol yapma-drama, bilgisayar destekli öğretim, vb. ) II |
Kaynakları Okuma, İnceleme, Araştırma ve Sunu Yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, ödev, makale |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Yabancı Dil Öğretim Teknikleri ( Soru-cevap, rol yapma-drama, bilgisayar destekli öğretim, vb. ) II |
Kaynakları Okuma, İnceleme, Araştırma ve Sunu Yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, ödev, makale |
|
10 |
Anadili ve Yabancı Dil Öğretimi I |
Kaynakları Okuma, İnceleme, Araştırma ve Sunu Yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, ödev, makale |
|
11 |
Anadili ve Yabancı Dil Öğretimi II |
Kaynakları Okuma, İnceleme, Araştırma ve Sunu Yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, ödev, makale |
|
12 |
Yabancı Dil Öğretimi - Yabancı Dilde Öğretim |
Kaynakları Okuma, İnceleme, Araştırma ve Sunu Yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, ödev, makale |
|
13 |
Öğrencilerin dönem başından itibaren hazırladıkları makalelerin İncelenmesi |
Kaynakları Okuma, İnceleme, Araştırma ve Sunu Yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, ödev, makale |
|
14 |
Öğrencilerin dönem başından itibaren hazırladıkları makalelerin İncelenmesi |
Kaynakları Okuma, İnceleme, Araştırma ve Sunu Yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, ödev, makale |
|
15 |
Öğrencilerin dönem başından itibaren hazırladıkları makalelerin İncelenmesi |
Kaynakları Okuma, İnceleme, Araştırma ve Sunu Yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, ödev, makale |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Demirel, Ö. Yabancı Dil ÖĞretimi İlkeler-Yöntemler-Teknikler Usem Yayınları-6 1990.
Demircan, Ö. Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri, İ.Ü. Edebiyat Fakültesi, 1990.
Kilimci, A. Anadilinde Çocuk Olmak Papirüs Yayınları 1998.
Ana dil bilincinin oluşması ve yabancı dil öğretiminde ana dilin yeri ve önemi konusunda çok sayıda makale ve kitabın taranması ve incelenmesi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
5 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin, Fransız edebiyatının ve yabancı dil eğitiminin ileri düzeyi kavram ve ilkelerini açıklama. |
5 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
5 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
4 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
4 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
4 |
|
7 |
Fransızca´dan Türkçe´ye / Türkçe´den Fransızca´ya yapılan çevirilerde yöntem, teknik ve stratejilerin uygunlanması. |
0 |
|
8 |
Tez yazabilme. |
0 |
|
9 |
Edebî eserleri inceleme yöntem ve kuramlarının uygulanması. |
0 |
|
10 |
Edebiyatta anlatı teknik ve yöntemlerini tanımlama. |
0 |
|
11 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
5 |
|
12 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
4 |
|
13 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
4 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
3 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
5 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
4 |
|
17 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
3 |
|
18 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
4 |
|
19 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme.
|
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
12 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|