Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fransız Edebi Akımlar I

Dersin Kodu : FDE 713

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AHMET NECMİ YAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dönem sonunda öğrenciler fransız edebiyat akımları ve temsilcileri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olurlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fransız edebiyat akımlarını ve temsilcilerini ayrıntılı incelemek

Dersin İçeriği : Fransız yazınının ana akımlarını (klasisizm, romantizm, realizm, natüralizm, parnasizm, sembolizm, empresyonizm, sürrealizm ve egzistansiyalizm) örnekleri ile ve Türk yazınındaki uzantıları ile ele alma.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fransız edebiyat akımlarına giriş Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
2 Klasisizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
3 Klasisizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
4 Klasisizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
5 Klasisizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
6 Klasisizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
7 Klasisizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Romantizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
10 Romantizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
11 Romantizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
12 Romantizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
13 Romantizm Ön okuma, araştırma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
14 Romantizm Ön okuma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
15 Romantizm Ön okuma, ödev Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
16/17 Final Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Lavaissiere, S. (1985) Classicisme Français, National Gallery of Ireland
 Gengembre, G. (1995) Le romantisme, Ellipses Marketing
 Largarde, A. & Michard, L. (1993) Anthologie et Histoire littéraire XVIIe siècle
 Largarde, A. & Michard, L. (1993) Anthologie et Histoire littéraire XVIIIe siècle
 Largarde, A. & Michard, L. (1993) Anthologie et Histoire littéraire XIXe siècle
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 2 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin, Fransız edebiyatının ve yabancı dil eğitiminin ileri düzeyi kavram ve ilkelerini açıklama. 0
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 0
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 2
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 1
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 0
7 Fransızca´dan Türkçe´ye / Türkçe´den Fransızca´ya yapılan çevirilerde yöntem, teknik ve stratejilerin uygunlanması. 0
8 Tez yazabilme. 2
9 Edebî eserleri inceleme yöntem ve kuramlarının uygulanması. 5
10 Edebiyatta anlatı teknik ve yöntemlerini tanımlama. 3
11 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 1
12 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 0
13 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 0
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 0
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 1
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 0
17 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 0
18 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 0
19 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6