Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretmenlik Uygulaması II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDF412 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
12 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. VOLKAN KOÇKAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uygulama okullarında çeşitli sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirmek edebilmek için Birincil müfredat anlamak edebilmek için, ders kitapları ve uygulama ölçme ve değerlendirme değerlendirmek Deneyimlerini paylaşarak ile öğretmenlik bilgi ve becerileri geliştirmek edebilmek için diğer öğrencilerle ve rehberlere ile öğretmenlik uygulaması sırasında kazanır Öğretim ve uygulama planlama, sınıf yönetimi beceri ve yeterlilikleri geliştirmek edebilmek için
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MB 401 Okul Deneyimi
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
1) Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği ders anlatma yeterliliğini kazanma
2) Öğrencilerle iletişim kurabilme
3) Öğrencileri anlatılacak konuya güdüleme
4) Sınıf yönetimini sağlama
5) Süreyi verimli kullanma
6) Anlatılan dersle ilgili geri dönüt alabilecek çalışmaların hazırlanması
7) Değerlendirme ve sınav yapabilme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dönem planı sunulması |
İlgili kaynakları evde okur. |
Dinleme, izleme |
|
2 |
Planının uygulanması veya planı bazı faaliyetler |
İlgili kaynakları evde okur. |
Dinleme, izleme |
|
3 |
Planının uygulanması veya planı bazı faaliyetler |
İlgili kaynakları evde okur. |
Dinleme, izleme |
|
4 |
Planının uygulanması veya planı bazı faaliyetler |
İlgili kaynakları evde okur. |
Dinleme, izleme |
|
5 |
Planının uygulanması veya planı bazı faaliyetler |
İlgili kaynakları evde okur. |
Dinleme, izleme |
|
6 |
Planının uygulanması veya planı bazı faaliyetler |
İlgili kaynakları evde okur. |
Dinleme, izleme |
|
7 |
Planının uygulanması veya planı bazı faaliyetler |
İlgili kaynakları evde okur. |
Dinleme, izleme |
|
8 |
Sınav |
|
|
|
9 |
Planının uygulanması veya planı bazı faaliyetler |
İlgili kaynakları evde okur. |
İletişimsel yöntem |
|
10 |
O öğretmenin gözetiminde okul öncesi eğitim de planında hazırlanan plan ve bazı etkinlikler uygulayabilirsiniz. O hesabı sınıf öğretmeni fikirlerini dikkate alınarak uygulamalar ile ilgili değerlendirme raporu doldurabilirsiniz |
İlgili kaynakları evde okur. |
İletişimsel yöntem |
|
11 |
O öğretmenin gözetiminde okul öncesi eğitim de planında hazırlanan plan ve bazı etkinlikler uygulayabilirsiniz. O hesabı sınıf öğretmeni fikirlerini dikkate alınarak uygulamalar ile ilgili değerlendirme raporu doldurabilirsiniz |
İlgili kaynakları evde okur. |
İletişimsel yöntem |
|
12 |
O öğretmenin gözetiminde okul öncesi eğitim de planında hazırlanan plan ve bazı etkinlikler uygulayabilirsiniz. O hesabı sınıf öğretmeni fikirlerini dikkate alınarak uygulamalar ile ilgili değerlendirme raporu doldurabilirsiniz |
İlgili kaynakları evde okur. |
İletişimsel yöntem |
|
13 |
Revizyonlar yapıldıktan sonra planı yeniden iletken |
İlgili kaynakları evde okur. |
İletişimsel yöntem |
|
14 |
Revizyonlar yapıldıktan sonra planı yeniden iletken |
İlgili kaynakları evde okur. |
İletişimsel yöntem |
|
15 |
Dönem boyunca hazırlanan uygulama deneyimleri ve portföylerinin değerlendirilmesi. |
İlgili kaynakları evde okur. |
İletişimsel yöntem |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
3 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
0 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
0 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
0 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
0 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
0 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
2 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
3 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
2 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
2 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
3 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
0 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
2 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
2 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
2 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
0 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
0 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|