Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sözlü Anlatım (Seç. II)

Dersin Kodu : YDF406

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. HELENE BAYARD ÇAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Televizyon veya radyo belgesel veya haber programları anlama
Fransa´daki toplumsal konular ve güncel haberleri açıklama
Toplumsal konular ve güncel haberler üzerine tartışma
Fransa´da güncel olan bir konu hakkında etkili bir sunum yapma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fransızca dinleme ve konuşma becerileri, Fransız haberlerini temel alarak sunum yoluyla Dil Referansı Ortak Avrupa Çerçevesinin C1 seviyesine ulaşmak.

Dersin İçeriği : Öğrencinin bakışaçısını geliştirerek düşüncelerini açıklamasını sağlamak

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse giriş - tartışma
2 Sunum yöntemi Fransa´da gündemde olan haberleri takip etmek [ Suivi de l´actualité de la semaine passée en France.] tartışma
3 Sunum Fransa´da gündemde olan haberleri takip etmek Sunum, tartışma
4 Sunum Fransa´da gündemde olan haberleri takip etmek Sunum, tartışma
5 Sunum Fransa´da gündemde olan haberleri takip etmek Sunum, tartışma
6 Sunum Fransa´da gündemde olan haberleri takip etmek Sunum, tartışma
7 Examen
8 Sunum Fransa´da gündemde olan haberleri takip etmek Sunum, tartışma
9 Sunum Fransa´da gündemde olan haberleri takip etmek Sunum, tartışma
10 Sunum Fransa´da gündemde olan haberleri takip etmek Sunum, tartışma
11 Sunum Fransa´da gündemde olan haberleri takip etmek Sunum, tartışma
12 Sunum Fransa´da gündemde olan haberleri takip etmek Sunum, tartışma
13 Sunum Fransa´da gündemde olan haberleri takip etmek Sunum, tartışma
14 Sunum Fransa´da gündemde olan haberleri takip etmek Sunum, tartışma
15 Sunum Fransa´da gündemde olan haberleri takip etmek Sunum, tartışma
16/17 Sınav [Examen]


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  http://www.tv5.org/
 http://www.liberation.fr/
 http://www.lefigaro.fr/
 http://www.lemonde.fr/
 http://info.francetelevisions.fr/
 http://www.rfi.fr
 http://www.radiofrance.fr/
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 3 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 1
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 0
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 2
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 2
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 0
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 0
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 0
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 0
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 0
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 0
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 0
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 3
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 5
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 0
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 0
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 5
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 0
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 15 45
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6