Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi II

Dersin Kodu : GK 414

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bir Ulus Devlet bir İmparatorluğu´ndan geçişin nedenlerini anlamak ve değerlendirmek
Türkiye, Atatürk´ün kafasında, uygar ulusların seviyelere ulaşabilir anlamak için
Tarihsel bilgi ile güncel konuları değerlendirmek için yeteneği
Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler bilgi sahibi
Farklı kaynaklardan yararlanmak ve bunları analiz etmek
Yetenek bir karar verme ve problem çözme, yeni fikirler üreten, yeni sorunlar uyum için
Evrensel değerler ve ulusal değerlerin sentezini yapmak için
Doğru, Türk modernleşme sürecinin değerlendirilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, Atatürk ve Türk Devrimi´nin temel ilkeleri öğretmektir. Türk Devrimi yanı sıra Atatürk ilkeleri Türk eğitim sistemi için çok önemlidir. Üniversite eğitim yoluyla ilkokul, bu konuda çok ciddiye alınması ve tüm öğrenciler için mecburidir. Bu nedenle bu üniversite düzeyinde sınıf öğretmeyi amaçlar ve ayrıntılı olarak bu ilkeleri anlamak için öğrencilerin yönlendirir. Bu dönemde derste Cumhuriyetin ilanından sonra gelişmeleri odaklanır.

Dersin İçeriği : Bir Ulus Devlet bir İmparatorluğu´ndan geçişin nedenlerini anlamak ve değerlendirmek

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Cumhuriyet kavramı, Cumhuriyetin ilanı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Siyasi reformlar: Hilafet, demokrasi çalışır ve geçiş dönemi tepkiler, Atatürk suikast girişimi ortadan kaldırılması, Şeyh Sait isyanı ve Menemen olayları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Sosyal alanda reformlar:, tekke ve türbelerin kapatılması, Şapka ve kıyafet devrimi, Soyadı Kanunu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Eğitim ve kültür alanında, eğitim entegrasyonu, Türk Dil ve Tarih Kurumlarının, yeni Türk alfabesinin Kuruluş benimsenmesi de reformlar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Ekonomik Alanında Reform, Birinci ve İkinci Kalkınma Planları Uygulama eski vergi yasalarının kaldırılması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Hukuki Reformlar, Canon Kanunu´nun kaldırılması, laik düzeni uygun yeni Türk Medeni Kanunu ve diğer kanunların çıkarılarak Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Türk dış politikasında Atatürk dönemi: Milletler ve Türkiye, Balkan Antant, Sadabad Paktı Ligi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Ara Sınav Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Çoktan seçmeli test
9 Türk dış politikasında Atatürk dönemi: Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay Soru / Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Diğer ülkeler ve İkinci Dünya Savaşı ile Türkiye´nin ikili ilişkileri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Atatürk Dönemi (1938-1960) sonra Türkiye´de iç siyaset Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Atatürk İlkeleri, Cumhuriyetçilik ve Milliyetçilik Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Atatürk İlkeleri, Halkçılık ve Laiklik Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Atatürk İlkeleri, Devletçilik ve Devrimcilik Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Dersin Genel Değerlendirmesi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 Yılsonu Sınavı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Çoktan seçmeli test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Komisyon, Atatürk İlkeleri ve Devrim Tarihi II,
 Uludağ Üniversitesi Yayınları. 2.008
 Atatürk´ün Söylev ve Demeçleri, I-III, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 1997
 Bernard Lewis, Modern Türkiye´nin Doğuşu, Türk Tarih Kurumu Yay., Ankara 1.993
 İsmet Görgülü, Ana Hatlarıyla Türk İstiklal Harbi, Kastaş Yayınları, İstanbul 1.985
 Mustafa Kemal Atatürk, Söylev, I-II, (Haz. HV Velidedeoğlu), Çağdaş Yay., İstanbul 1988
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 0
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 0
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 0
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 0
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 0
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 0
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 2
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 3
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 0
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 2
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 0
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 0
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 0
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 0
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 0
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 0
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 0
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 0
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 59
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.36
Dersin AKTS Kredisi: 2