|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Etkili İletişim |
|
Dersin Kodu |
: |
YDF407 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AHMET NECMİ YAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Farklı ortamlarda yabancı dili en etkin biçimde kullanabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Gerek iş yaşamı gerekse sosyal yaşamda yabancı dilde kendini en iyi biçimde ifade edebilmek ve etkili olabilmek için gerekli yöntem ve ipuçlarını öğrencinin edinmesini sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Fransızca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Düşünceleri net bir biçimde ifade etmek / anlayabilmek |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
2 |
Röportaj Yapmak |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
3 |
Yorumlamada Kendi Düşüncesini ortaya koymak |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
4 |
Düzgün yapılandırılmış metinler hazırlamak |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
5 |
Yöresel dil farklılıklarını, alan dilini vb. anlamak ve kullanmak. |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
6 |
Sunuları ve tartışmaları anlamak, düzgün ve ayrıntılı çıkarımlarda bulunmak |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
7 |
Ara Sınav |
|
|
|
8 |
Tartışma / Oturum Yönetmek, katkıda bulunmak |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
9 |
Deneyim ve duyguları aktarabilmek |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
10 |
Bir Konuyu ele almak |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
11 |
Açıklama yapmak ve yerinde tepki vermek |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
12 |
Öğrenim alanında iletişim |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
13 |
Turizm alanında iletişim |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
14 |
Ticaret alanında iletişim |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
15 |
Sınav |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Condrill, J. Bough, B. 101 İletişim Yolu, Beyaz Yayınevi,2000.
Bailly, D. Les Mots de la didactique des langues, Ophrys, 1998.
Tutar, H. Yılmaz, K. Genel İletişim Kavramlar ve Modeller, Nobel Yayınevi,ANKARA 2003
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
3 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
4 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
4 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
5 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
5 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
3 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
3 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
5 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
3 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
4 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
4 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
4 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
4 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
3 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
4 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
4 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
5 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
5 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
4 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 87 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|