Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Etkili İletişim

Dersin Kodu : YDF407

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AHMET NECMİ YAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Farklı ortamlarda yabancı dili en etkin biçimde kullanabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Gerek iş yaşamı gerekse sosyal yaşamda yabancı dilde kendini en iyi biçimde ifade edebilmek ve etkili olabilmek için gerekli yöntem ve ipuçlarını öğrencinin edinmesini sağlamak

Dersin İçeriği : Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Düşünceleri net bir biçimde ifade etmek / anlayabilmek Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
2 Röportaj Yapmak Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
3 Yorumlamada Kendi Düşüncesini ortaya koymak Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
4 Düzgün yapılandırılmış metinler hazırlamak Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
5 Yöresel dil farklılıklarını, alan dilini vb. anlamak ve kullanmak. Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
6 Sunuları ve tartışmaları anlamak, düzgün ve ayrıntılı çıkarımlarda bulunmak Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
7 Ara Sınav
8 Tartışma / Oturum Yönetmek, katkıda bulunmak Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
9 Deneyim ve duyguları aktarabilmek Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
10 Bir Konuyu ele almak Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
11 Açıklama yapmak ve yerinde tepki vermek Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
12 Öğrenim alanında iletişim Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
13 Turizm alanında iletişim Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
14 Ticaret alanında iletişim Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma ve sunu yapma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
15 Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Condrill, J. Bough, B. 101 İletişim Yolu, Beyaz Yayınevi,2000.
 Bailly, D. Les Mots de la didactique des langues, Ophrys, 1998.
 Tutar, H. Yılmaz, K. Genel İletişim Kavramlar ve Modeller, Nobel Yayınevi,ANKARA 2003
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 3
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 4
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 4
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 5
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 5
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 3
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 3
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 5
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 3
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 4
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 4
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 4
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 4
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 3
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 4
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 4
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 5
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 5
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 4
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 87
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.48
Dersin AKTS Kredisi: 3