|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okul Deneyimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 401 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. VOLKAN KOÇKAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğretmen adayları staj ile ilgili tüm kavram, terim ve teorileri, öğrenmek anlamak, içselleştirmek ve yorumlamak mümkün olacaktır Öğretmen adayları kavram, terim ve fakülte kendi sınıflarında ve uygulama okullarının hem de pratik uygulama için öğrendim teorileri karşılaştırmak mümkün olacak Öğretmen adayları fakültede sınıflarında ve staj okullarda gözlemlemek derslerinde hem yapılan pratik uygulamalar ile kavram, terim, terminoloji ve teorileri sentez mümkün olacak Öğretmen adayları fakültede sınıflarında ve staj okullarda gözlemlemek derslerinde hem yapılan pratik uygulamalar ile kavram, terim, terminoloji ve kuramları olacak Öğretmen adayları, uygulama, anlama, sentez ve teori değerlendirerek sonraki dönem ´uygulama okulu "ders için hazırlanacak mümkün olacak Öğretmen adayları uygulama öğretmenleriyle ve sınıf arkadaşlarıyla sistematik gözlem yoluyla deneyim kazanmak mümkün olacak Öğretmen adayları dil düzeyleri bazı dersler mikro-öğretmek mümkün olacak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
1) Türk Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde ortaöğretim kurumlarında yabancı dil öğretmeni olarak istihdam edilecek öğrencilerin alan bilgisi uygulamaları
2) Türk Milli Eğitim sisteminin temel yapı taşları olan ortaöğretim kurumnlarında rehber öğretmen eşliğinde derslere girerek dersleri ve sınıf yönetimi ayrıca bir dersin işlenme safhalarını gözlemleme
3) Sınıf içerisinde kullanılan çeşitli eğitim-öğretim tekniklerini gözlemleyerek rapor tutabilme
+9 Haftalık olarak danışman öğretim elemanına seminer verme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğretmen adaylarının çeşitli okullarda öğretmenlik deneyimini sağlayabilme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Okullara yerleşim |
Bilgilendirme toplantıları |
SUNUM VE RAPOR |
|
2 |
FRANSIZCA BÖLÜMLERİNİ TANIMA |
DOSYADAKİ BİLGİLER |
SUNUM VE RAPOR |
|
3 |
DERS PLANI |
DOSYADAKİ BİLGİLER |
SUNUM VE RAPOR |
|
4 |
DERS İZLEME |
DOSYADAKİ BİLGİLER |
SUNUM VE RAPOR |
|
5 |
SORU SORMA TEKNİKLERİ |
DOSYADAKİ BİLGİLER |
GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA |
|
6 |
ÜNİVERSİTE VE OKUL HOCALARI İLE BULUŞMA |
PROBLEM BELİRLEME ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÜRETME |
BIREYSEL VEYA ARKADASLAR İLE ÇALIŞMA |
|
7 |
SINIF YÖNETİMİ |
DOSYADAKİ BİLGİLER |
GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA |
|
8 |
ARA SINAV HAFTASI |
|
|
|
9 |
SINIF DANIŞMAN ÖĞRETMENİN DERS ANLATIM YÖNTEMİ |
DOSYADAKİ BİLGİLER |
GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA |
|
10 |
GERİ DÖNÜT VERME, AÇIKLAMA |
DOSYADAKİ BİLGİLER |
GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA |
|
11 |
DERS PLANI HAZIRLAMA |
DEĞİŞİK KAYNAKLAR UNİVERSİTE VE OKUL DANIŞMAN HOCA |
BIREYSEL VEYA ARKADASLAR İLE ÇALIŞMA |
|
12 |
DERS ANLATMA |
MATERYAL HAZIRLAMA |
BIREYSEL VEYA ARKADASLAR İLE ÇALIŞMA |
|
13 |
ANLATILAN DERSIN DEĞERLENDİRİLMESİ |
OKUL DANIŞMAN HOCA İLE GÖRÜŞME |
BİREYSEL VEYA ARKADAŞ DEĞERLENDİRMESİ |
|
14 |
ÖLÇME/ DEĞERLENDİRME |
OKUL DANIŞMAN HOCA İLE GÖRÜŞME |
GÖZLEM, BİREYSEL ÇALIŞMA |
|
15 |
HAFTALIK SEMİNER |
|
SUNUM VE RAPOR |
|
16/17 |
FİNAL SINAVLARI HAFTASI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fakülte-Okul İşbirliği kitabı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
5 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
3 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
1 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
2 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
1 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
5 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
5 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
4 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
5 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
5 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
5 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
5 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
2 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
5 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
4 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
5 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
5 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
5 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
4 |
56 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 192 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 7.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
|
|
|