|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Roman Öykü Çözümlemesi |
|
Dersin Kodu |
: |
YDF326 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
7 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEDİHA ÖZATEŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Edebi birer tür olarak roman ve öykü türlerinin özelliklerini kavrar. Roman ve öykü türünden örnekler okuyarak incelemeler yapar. Yabancı dil olarak fransızca öğretiminde roman ve öykü türlerinin kullanımını öğrenir ve uygulamalar yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fransız edebiyatından seçme kısa öyküleri ve romanları okuma, anlama, anlatma ,çözümleme ve öğrenilen yöntemler çerçevesinde edebi birer tür olarak öykü ve romanı yabancı dil öğretiminde kullanabilme bilgi ve becerisi kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fransız Edebiyatı´ndan seçilmiş roman ve öykülerin incelenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Fransızca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş
Öykü nedir?
Öykü sanatı |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
2 |
Öykü anlatımı
Öykü anlatım biçimleri |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
3 |
Yabancı dil öğretiminde öykü |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
4 |
Okulda öykü kullanımıyla geliştirilen etkinlikler |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
5 |
Öğretmeni öykü kullanmaya iten öğretim hedefleri |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
6 |
Uygulama etkinlikleri |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
7 |
Giriş
Roman nedir?Bazı roman türleri
Seçilen romanların öğrencilere dağıtımı
Okumaya başlama tarihi |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Roman okuma ve incelemede önemli unsurların açıklanması:Kişiler,olay,zaman ve uzam |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
10 |
Roman okuma ve incelemede önemli unsurların açıklanması:Kişiler,olay,zaman ve uzam |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
11 |
Roman okuma ve incelemede önemli unsurların açıklanması:Kişiler,olay,zaman ve uzam |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
12 |
Uygulama etkinlikleri |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
13 |
Uygulama etkinlikleri |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
14 |
Uygulama etkinlikleri |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
15 |
Uygulama etkinlikleri |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Liste de contes ( La Bonne Femme Vorace, Le Chat et ses Compagnons, etc .)
Liste de romans choisis de divers périodes de la littérature française
POPET,A; ROQUES,E. ,Le Conte au Service de l´apprentissage de la langue, Ed.Retz, Paris, 2000
PROPP,V., Morphologie du Conte, Ed.du Seuil, Paris, 1970
REUTER,Yves, Introduction à l´analyse du roman, Dunod, Paris, 1996
KIRAN,A.,Méthodes d´Analyse de Textes, Anadolu Ünv.Yay., Eskişehir, 1993
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
5 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
4 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
5 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
3 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
5 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
0 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
5 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
4 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
5 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
3 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
3 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
0 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
1 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
0 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
3 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
4 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
2 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
24 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 170 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
|
|
|