Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Roman Öykü Çözümlemesi

Dersin Kodu : YDF326

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 7

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEDİHA ÖZATEŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Edebi birer tür olarak roman ve öykü türlerinin özelliklerini kavrar.
Roman ve öykü türünden örnekler okuyarak incelemeler yapar.
Yabancı dil olarak fransızca öğretiminde roman ve öykü türlerinin kullanımını öğrenir ve uygulamalar yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fransız edebiyatından seçme kısa öyküleri ve romanları okuma, anlama, anlatma ,çözümleme ve öğrenilen yöntemler çerçevesinde edebi birer tür olarak öykü ve romanı yabancı dil öğretiminde kullanabilme bilgi ve becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği : Fransız Edebiyatı´ndan seçilmiş roman ve öykülerin incelenmesi

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş Öykü nedir? Öykü sanatı Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
2 Öykü anlatımı Öykü anlatım biçimleri Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
3 Yabancı dil öğretiminde öykü Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
4 Okulda öykü kullanımıyla geliştirilen etkinlikler Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
5 Öğretmeni öykü kullanmaya iten öğretim hedefleri Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
6 Uygulama etkinlikleri Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
7 Giriş Roman nedir?Bazı roman türleri Seçilen romanların öğrencilere dağıtımı Okumaya başlama tarihi Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Yazılı Sınav
9 Roman okuma ve incelemede önemli unsurların açıklanması:Kişiler,olay,zaman ve uzam Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
10 Roman okuma ve incelemede önemli unsurların açıklanması:Kişiler,olay,zaman ve uzam Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
11 Roman okuma ve incelemede önemli unsurların açıklanması:Kişiler,olay,zaman ve uzam Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
12 Uygulama etkinlikleri Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
13 Uygulama etkinlikleri Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
14 Uygulama etkinlikleri Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
15 Uygulama etkinlikleri Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
16/17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Liste de contes ( La Bonne Femme Vorace, Le Chat et ses Compagnons, etc .)
 Liste de romans choisis de divers périodes de la littérature française
 POPET,A; ROQUES,E. ,Le Conte au Service de l´apprentissage de la langue, Ed.Retz, Paris, 2000
 PROPP,V., Morphologie du Conte, Ed.du Seuil, Paris, 1970
 REUTER,Yves, Introduction à l´analyse du roman, Dunod, Paris, 1996
 KIRAN,A.,Méthodes d´Analyse de Textes, Anadolu Ünv.Yay., Eskişehir, 1993
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 5
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 4
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 5
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 3
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 5
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 0
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 5
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 4
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 5
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 3
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 3
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 3
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 0
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 1
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 0
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 3
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 0
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 4
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 2
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 24 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 170
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.8
Dersin AKTS Kredisi: 7