Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fransız Kültür |
|
Dersin Kodu |
: |
YDF322 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. HELENE BAYARD ÇAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fransa haritası üzerine komşu ülkeleri, dağlar, akarsular, denizler ve önemli şehirler yerleştirme Örneklere dayanarak Fransa´nın önemli ekonomik sektörlerini sıralamak Fransa nüfusunun önemli özelliklerini anlatma Fransız tarihinin önemli dönemleri, olayları ve tarihlerini açıklama Dünya´da Fransızca ve Fransa´nın önemini açıklama Fransız siyasi, idari ve eğitim sistemlerini anlatma
Fransızlar´ın günlük hayatı ve davranışlarını açıklama Fransız kaynakları kullanarak Fransa´daki güncel haberleri anlatma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Birbirini tamamlayan dil ve kültür ilişkileri içinde, özellikle çağdaş Fransız kültürü konusunda temel bilgiler edinme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fransa´nın coğrafi,tarihi konumu,Türk-Fransız ilişkileri,Fransa´nın dünyadaki yeri,siyasi ve eğitim hayatı |
|
Dersin Dili |
: |
Fransızca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse giriş [Introduction et présentation du cours.] |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Fransız coğrafyası [Géographie de la France.] |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Fransız Ekonomisi [Economie de la France]. |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Fransız tarihi 1 [Histoire de France 1]
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Fransız tarihi 2 [Histoire de France 2] |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Fransız tarihi 3 [Histoire de France 3] |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
vize [examen partiel] |
|
|
|
8 |
Frankofoni dünyası [La Francophonie, départements et territoires d´outre-mer.] |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
9 |
Fransız siyasi ve idari sistemi [Le système politique et administratif français.] |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Fransa´da bir sene boyunca [Le calendrier des Français]. |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Eğitim sistemi ve tatiller [Le système éducatif ; les vacances scolaires.] |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Günlük hayatı [la vie quotidienne]. |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Fransız mutfağı [La gastronomie française]. |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Medya ve gündem [Les médias ; les actualités françaises]. |
Fransız haberleri takip etmek ve sınıfca sunmak [Suivre les actualités de la semaine en France pour être capable de les présenter et commenter en classe]. |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Fransız haberleri [actualités françaises] |
Fransız haberleri takip etmek ve sınıfca sunmak [Suivre les actualités de la semaine en France pour être capable de les présenter et commenter en classe]. |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Sınav [Examen] |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
0 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
1 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
4 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
4 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
2 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
0 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
0 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
0 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
1 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
0 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
0 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
2 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
4 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
0 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
1 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
0 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|