|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ölçme Ve Değerlendirme |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 304 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEMET KARAKUŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklar Geçerlik, güvenirlik, pratiklik kavramını açıklar Geçerlik ve güvenirlik hesaplama yöntemlerini bilir Eğitimde kullanılan ölçme aracının karakteristik özelliklerini açıklar. Kurallarına göre sınavlar hazırlar. Ölçüm sonuçları üzerindeki istatistiksel işlemleri bilir. Değerlendirme türünü açıklar. Normal dağılım ile ilgili işlem yapar. Zorluk ve açıklık değerini hesaplar. Alanına göre başarı testi hazırlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MB 101 Eğitim Bilimine Giriş
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri, geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler) |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar (ölçme, değerlendirme vb. ), Ölçmede Hata Türleri, Ölçme Hatalarının Kaynakları, |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
2 |
Ölçme ve değerlendirme ilişkisi, Ölçme ve değerlendirmenin amacı, Değerlendirme türleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
3 |
Eğitimde kullanılan ölçme araç ve teknikleri, Test Dışı Teknikler |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
4 |
İyi bir testte bulunması gereken özellikler |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
5 |
Geleneksel Ölçme Araç ve Teknikleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
6 |
Geleneksel Ölçme Araç ve Teknikleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Problem çözme |
|
7 |
Alternatif Ölçme Araç ve Teknikleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma, örnek ölçme araçları hazırlama |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Sınav Planı ve ölçme aracı hazırlama |
ilgili konuları okuma ve araştırma, çoktan seçmeli soru örnekleri hazırlama |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Proje |
|
10 |
Ölçme aracı uygulama ve değerlendirilmesi |
başarı testini uygulama |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
11 |
Madde Analizleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
12 |
Test Analizleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
13 |
Test Analizleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
14 |
Not Verme Teknikleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
15 |
Dersin Değerlendirilmesi |
konuları gözden geçirme |
soru- cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavları |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bahar, M., Durmuş, S., Nartgün, Z. Ve Bıçak, B. (2008). Geleneksel-alternatif: Ölçme ve değerlendirme öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
Tan, Ş. (2008). Öğretimde ölçme ve değerlendirme: KPSS El kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
Özçelik, D. A. (1998). Ölçme ve değerlendirme. Ankara: ÖSYM Yayınları.
Yılmaz, H. (2002). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (6. Basım). Konya: Çizgi Kitabevi.
Tekin, H. (2000). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
Atılgan H., Kan, A. ve Doğan, N. (2007). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Atılgan H. (Editör). Ankara: Anı Yayıncılık.
Turgut, F. (1997). Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları (Onuncu Baskı). Ankara: Yargıcı Matbaası.
Çepni, S. ve diğerleri. (2007). Ölçme ve değerlendirme. Karip, E. (Editör). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Yıldırım, C. (1999). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (Gözden Geçirilmiş 4. Basım). Ankara: ÖSYM Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
2 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
0 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
0 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
0 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
0 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
0 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
2 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
3 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
2 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
2 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
4 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
0 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
2 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
2 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
3 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
0 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
0 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|