Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : 2. Yabancı Dil (almanca)

Dersin Kodu : YFA301

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Basit Almanca cümle yapısını tanır
Tebrik ritüelleri bilmek ve kullanmak
Kendisini herkese basitçe tanıtmak
Temel düzeyde soruları ve cevapları bilme ve kullanma
Temel kelime bilgisi edinme
Temel okuma metinleri anlamak
Temel telaffuz özelliklerini tanır
Alman kültürünü tanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciye günlük konuşma biçimleri öğretme

Dersin İçeriği : Basit günlük konuşma dialogları, temel okuma parçalarını anlayabilme, günlük temel konuşma dilinde kendini ifade etme ve soru sorma, dialoglar ve okuma metinleri üzerinde çalışmalar. Dinleme ve konuşma becerisini geliştirme. İletişim durumlarında kullanılan erek dildeki temel yapılar ve sözcükler. Erek kültür ve yaşam biçimi hakkında bilgiler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Alm ancasesler ve alfabeler, en fazla 20 sayı ve Alman talimatları Evde konular okunur Diyalog, drama, yazma, okuma
2 Tebrik ve kendini tanıtma, zamirler Evde konular okunur Diyalog, drama, yazma, okuma
3 Dişil ve eril isimler ve milliyetler Evde konular okunur Diyalog, drama, yazma, okuma
4 Birisi hakkında bilgi edinme Evde konular okunur Diyalog, drama, yazma, okuma
5 Kendisi hakkında bilgi vermek; Dişil ve eril isimler ve sıfatlar Evde konular okunur Diyalog, drama, yazma, okuma
6 Sorun ve birisi hakkında bilgi vermek, kesin makale,, zamir il / elle kullanımı kişi tanımı; sıfatların dişil / eril ve tekil / çoğul uyum Evde konular okunur Diyalog, drama, yazma, okuma
7 Basit şimdiki zaman, bazı ülkelerde ve renk isimleri takdir Evde konular okunur Diyalog, drama, yazma, okuma
8 Ara Sınav
9 Deneklerin yorumu Evde konular okunur Diyalog, drama, yazma, okuma
10 Soru ve birisi hakkında bilgi vermek, zamir kullanımı Evde konular okunur Diyalog, drama, yazma, okuma
11 Tekil / çoğul ve eril / dişil formda isimleri Evde konular okunur Diyalog, drama, yazma, okuma
12 Zamirler Evde konular okunur Diyalog, drama, yazma, okuma
13 Kişi açıklamasına sıfatların dişil / eril ve tekil / çoğul uyumu Evde konular okunur Diyalog, drama, yazma, okuma
14 Fiillerin geniş zamanı Evde konular okunur Diyalog, drama, yazma, okuma
15 Genel tekrar Evde konular okunur Diyalog, drama, yazma, okuma
16/17 Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Poisson-Quinton, S., M. Mahéo-Le Coadic et A. Vergne-Sirieys (2005).
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 0
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 0
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 0
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 0
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 4
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 0
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 3
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 2
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 2
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 2
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 3
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 2
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 0
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 0
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 0
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 0
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 0
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 0
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 56
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.24
Dersin AKTS Kredisi: 2