|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
YDF210 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEDİHA ÖZATEŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURAN ASLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimsel araştırma mantığını kavrama Bilimsel yöntemleri uygulama Araştırmanın aşamaları arasında ilişki kurma Konu belirleme ve sınırlandırma,kaynak tarama, veri toplama,sınıflandırma ve değerlendirme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Gerek bilimsel bilgi üretimi ve gerekse de üretilen bilgilerden faydalanmayı kolaylaştırmak amacıyla öğrencilere bilimsel yöntem hakkında bilgi vermektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrenciye bilimsel araştırma yapabilmeyi öğretmek |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Araştırma yapılacak konuların öğrencilerlin ilgi alanlarına göre seçilmesi ve öğrencileri gruplara ayırma |
Konuyla ilgili kaynak araştırma, Okuma-inceleme, sınırlandırma, değerlendirme |
Düz Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, rapor hazırlama |
|
2 |
Araştırma nedir- Araştırma Çeşitleri |
Konuyla ilgili kaynak araştırma, Okuma-inceleme, sınırlandırma, değerlendirme |
Düz Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, rapor hazırlama |
|
3 |
Alan araştırması Yöntemi |
Konuyla ilgili kaynak araştırma, Okuma-inceleme, sınırlandırma, değerlendirme |
Düz Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, rapor hazırlama |
|
4 |
Alan araştırması Yöntemi |
Konuyla ilgili kaynak araştırma, Okuma-inceleme, sınırlandırma, değerlendirme |
Düz Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, rapor hazırlama |
|
5 |
Araştırma probleminin seçimi |
Konuyla ilgili kaynak araştırma, Okuma-inceleme, sınırlandırma, değerlendirme |
Düz Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, rapor hazırlama |
|
6 |
Araştırma probleminin seçimiyle ilgili literatürün incelenmesi |
Konuyla ilgili kaynak araştırma, Okuma-inceleme, sınırlandırma, değerlendirme |
Düz Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, rapor hazırlama |
|
7 |
Yöntem- Metodoloji |
Konuyla ilgili kaynak araştırma, Okuma-inceleme, sınırlandırma, değerlendirme |
Düz Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, rapor hazırlama |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Yöntem- Metodoloji |
Konuyla ilgili kaynak araştırma, Okuma-inceleme, sınırlandırma, değerlendirme |
Düz Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, rapor hazırlama |
|
10 |
Verilerin Analizi ve Yorumu |
Konuyla ilgili kaynak araştırma, Okuma-inceleme, sınırlandırma, değerlendirme |
Düz Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, rapor hazırlama |
|
11 |
Verilerin Analizi ve Yorumu |
Konuyla ilgili kaynak araştırma, Okuma-inceleme, sınırlandırma, değerlendirme |
Düz Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, rapor hazırlama |
|
12 |
Araştırma Raporunun Yazılması |
Konuyla ilgili kaynak araştırma, Okuma-inceleme, sınırlandırma, değerlendirme |
Düz Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, rapor hazırlama |
|
13 |
Araştırma Raporunun Yazılması |
Konuyla ilgili kaynak araştırma, Okuma-inceleme, sınırlandırma, değerlendirme |
Düz Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, rapor hazırlama |
|
14 |
Araştırmanın Değerlendirilmesi |
Konuyla ilgili kaynak araştırma, Okuma-inceleme, sınırlandırma, değerlendirme |
Düz Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, rapor hazırlama |
|
15 |
Araştırmanın Değerlendirilmesi |
Konuyla ilgili kaynak araştırma, Okuma-inceleme, sınırlandırma, değerlendirme |
Düz Anlatım, tartışma, beyin fırtınası, rapor hazırlama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın, 1998.
Arseven, A. D. Alan Araştırma Yöntemi İlkeler- Teknikler- Örnekler Gündüz Eğitim ve Yayıncılık 2001.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
0 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
1 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
4 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
3 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
3 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
4 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
4 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
2 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
5 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
3 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
3 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
3 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
1 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
3 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
4 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
3 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
3 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
2 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
10 |
30 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|