Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fr. Öğretiminde Yaklaşımlar II

Dersin Kodu : YDF204

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEDİHA ÖZATEŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yabancı dil olarak fransızca öğretiminde kullanılmış ve halen kullanılmakta olan yöntem ve teknikleri öğrenir.
Yabancı dil olarak fransızcayı öğretmek için Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanarak Türkiye´de orta öğretimde kullanılan ve kullanılmakta olan kitapları ve Fransa´da yayınlanmış kitapları inceler ve uygulamalar yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fransızca öğretimi teknik, yöntem ve yaklaşımlarını tanıtmak,Fransızca´yı öğretmek amacıyla Türkiye´de ve Fransa´da yayınlanmış kitapları inceleyerek uygulamalı çalışmalar yapmak.

Dersin İçeriği : Fransızca öğretiminde teknik,metod,yaklaşımlar ve adım adım bu konular üzerine sunumlar

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Güz yarıyılında incelenen yöntemlerin özeti Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap
2 İletişimsel yönteme giriş Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap
3 İletişim becerileri Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap
4 İletişimsel yöntem: öğretim hedefleri Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap
5 İletişimsel yöntem: Anadilin ve Öğretmenin rolü Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap
6 İletişimsel yöntem: otantik materyallerin kullanımı Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap
7 İletişimsel yöntem: sınıf teknikleri Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Yazılı sınav
9 Türkiye´de yabancı dil olarak fransızca öğretiminde kullanılan kitaplar Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
10 Yabancı dil kitaplarını inceleme fişinin açıklanması Fransızca öğretiminde kullanılan kitapların öğrencilere dağıtımı Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
11 Applications Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
12 Applications Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
13 Applications Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
14 Applications Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
15 Avrupa Birliği Çerçevesi:Ortak seviyeler Ön okuma,araştırma,ödev Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu
16/17 Final Sınavı Sınava Hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Méthodes de Français ( Champion, Espace, Archipel, Libre Echange.Orange, Salut, etc...)
 TAGLIANTE,C.,La Classe de Langue,Clé International,Paris,1994
 CHAMP-RENAUD D.,DAUTRY C.,Didactique Générale Du Français Langue Etrangère,Alliance Française de Paris,CNED Institut de Poitiers,1998
 GÜLMEZ,G.;ACARLIOĞLU A:,Méthodes d´Enseignement du Français Langue Etrangère (Fransızca Öğretim Yöntemleri),Anadolu Ünv.Yay.,Eskişehir,1993
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 4
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 5
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 5
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 3
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 0
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 4
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 5
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 3
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 0
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 3
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 0
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 5
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 0
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 0
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 2
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 0
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 0
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 5
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 5
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 24 24
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü: 120
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.8
Dersin AKTS Kredisi: 5