Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Dilbilime Giriş I

Dersin Kodu : YDF231

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURAN ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dil bilincinin oluşması,dilbilim tarihinin öğrenilmesinin yanısıra dilbilimin temel kavram ve kuramlarının uygulamalı olarak öğrenilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dilbilimin temel kavram, kuram,yöntem ve yaklaşımlarını uygulamalı olarak öğretmek

Dersin İçeriği : Dilbilimin temel kuram, kavram ve ilkeleri, bu tanımlamalar aracılığıyla dil bilinci edindirme, dilbilimin dalları ve çalışma alanları.

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dil, Dilbilim, Dilbilimin Tarihine Bir Bakış Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
2 Dil Felsefesi, Dille Mantık İlişkisi Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
3 Kaynak Bakımından Diller Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
4 Diller Arasındaki İlişkiler, Alışverişler, Kültür Akrabalıkları Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
5 Çağdaş Dilbilim Kuramlarına Genel Bir Bakış Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
6 Dilin Katmanları, Sesbilim Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
7 Ara sınav sınava hazırlık yazılı sınav
8 Sözlükbilim ve Anlambilim Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
9 Sözdizim- Chomsky´nin Kuramı ve Başka Kuramlar Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
10 Biçimbilim Fransızca- Türkçe Örnekler Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
11 Adlandırma-Yeni Kavramlar nasıl Oluşur Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
12 Adın Anlambilimsel ve Edimsel Boyutu Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
13 Dilbilimin Temel Kavramları Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
14 Dönemde işlenen konulara genel bir bakış,tartışma Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
15 Dönemde işlenen konulara genel bir bakış,tartışma Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Aksan,D.Her Yönüyle Dil.Ana Çizgileriyle Dilbilim I, TDK Ankara 2002. Baylon, Christian-Fabre,P. Initiation a la linguistique, NATHAN,2001.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 2
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 5
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 3
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 3
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 3
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 4
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 4
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 4
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 4
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 4
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 4
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 4
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 5
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 5
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 5
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 3
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 3
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 3
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 3
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4