|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dilbilime Giriş I |
|
Dersin Kodu |
: |
YDF231 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURAN ASLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dil bilincinin oluşması,dilbilim tarihinin öğrenilmesinin yanısıra dilbilimin temel kavram ve kuramlarının uygulamalı olarak öğrenilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dilbilimin temel kavram, kuram,yöntem ve yaklaşımlarını uygulamalı olarak öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dilbilimin temel kuram, kavram ve ilkeleri, bu tanımlamalar aracılığıyla dil bilinci edindirme, dilbilimin dalları ve çalışma alanları. |
|
Dersin Dili |
: |
Fransızca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dil, Dilbilim, Dilbilimin Tarihine Bir Bakış |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
2 |
Dil Felsefesi, Dille Mantık İlişkisi |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
3 |
Kaynak Bakımından Diller |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
4 |
Diller Arasındaki İlişkiler, Alışverişler, Kültür Akrabalıkları |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
5 |
Çağdaş Dilbilim Kuramlarına Genel Bir Bakış |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
6 |
Dilin Katmanları, Sesbilim |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
7 |
Ara sınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
8 |
Sözlükbilim ve Anlambilim |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
9 |
Sözdizim- Chomsky´nin Kuramı ve Başka Kuramlar |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
10 |
Biçimbilim Fransızca- Türkçe Örnekler |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
11 |
Adlandırma-Yeni Kavramlar nasıl Oluşur |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
12 |
Adın Anlambilimsel ve Edimsel Boyutu |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
13 |
Dilbilimin Temel Kavramları |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
14 |
Dönemde işlenen konulara genel bir bakış,tartışma |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
15 |
Dönemde işlenen konulara genel bir bakış,tartışma |
Kaynakta belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu yapma |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Aksan,D.Her Yönüyle Dil.Ana Çizgileriyle Dilbilim I, TDK Ankara 2002. Baylon, Christian-Fabre,P. Initiation a la linguistique, NATHAN,2001.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
2 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
5 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
3 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
3 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
3 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
4 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
4 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
4 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
4 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
4 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
4 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
4 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
5 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
5 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
5 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
3 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
3 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
3 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
3 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|