Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fransızca Sözcük Bilgisi I

Dersin Kodu : YDF205

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. HELENE BAYARD ÇAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kendi bağlamları göz önünde rahat hayatta kullanılan somut ve soyut sözcükler öğrenir
Bağlam için uygun isimler öğrenir
Bağlam için uygun fiiller öğrenir
Bağlam için uygun sıfatlar öğrenir
Bağlam için uygun zarflar öğrenir
Kelime bağlamında sahip farklı ifadeler ve deyimler öğrenir
Kültürel bağlam ile kelime bilir ve buna göre kullanır
Sınıfta çeşitli egzersizler ile doğru (kelimeler, Zıt, çağrışımlar) farklı konu başlıkları altında öğrenilen kelimeleri kullanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fransızca kelime haznesi geliştirmek

Dersin İçeriği : Fransız dilinde yer alan sözcük türlerinin yapısal, biçimsel ve anlamsal özellikleri, birbirleriyle ilişkilerini sözlük kullanarak öğrenmeye yönelik alıştırmalar.

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ölçüm birimi Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
2 Miktar birimi Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
3 Nesneler: Renk ve Işık Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
4 Evde Kazalar ve onarım Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
5 Fiziksel Görünüm Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
6 Sağlık, Tıbbi muayene ve Hastalıkları Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
7 Kişilik ve Karakter Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
8 Ara Sınav
9 Mutfak ve Yemek Çeşitleri Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
10 Kuaför Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Öde
11 Siyasal Yaşam Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
12 Eğitim Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
13 Fransa´da İş Hayatı Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
14 Spor Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
15 Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Evelyne Siréjols, "vocabulaire en diyaloglar", Clé Uluslararası 2008
 C.Leroy-Miquel, "vocabulaire progressif du français", Clé Uluslararası 1999
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 0
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 0
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 0
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 0
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 0
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 0
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 0
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 0
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 2
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 0
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 0
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 0
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 0
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 0
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 0
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 3
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 0
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5