|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fransız Edebiyatı I |
|
Dersin Kodu |
: |
YDF201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEDİHA ÖZATEŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fransız edebiyatının ortaçağdan 19.yüzyıla kadarki döneminde ortaya çıkmış edebi akımları ve bu akımların özelliklerini öğrenir. İncelenen dönemlerdeki en ünlü fransız yazarları tanır ve eserleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ortaçağdan 18. yüzyılın sonuna kadar olan dönemi kapsayacak şekilde Fransız edebiyatındaki önemli olayları,akımları,yazarlar ve eserlerini tanıtmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fransız edebiyatındaki türler, akımlar ve yazarların yapıtlarından örnekler, tarihsel süreç içinde inceleme, kurmaca özelliği taşımayan deneme, yaşamöyküsü, özyaşamöyküsü, günce, anı türleri ve anlatısal türlerden masal ve öykü özellikleri, örnek metinler üzerinde çalışmalar. |
|
Dersin Dili |
: |
Fransızca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fransız dilinin oluşumu |
Araştırma |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap |
|
2 |
Ortaçağ fransız edebiyatına giriş |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
3 |
Ortaçağ fransız edebiyatı |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
4 |
Ortaçağ fransız edebiyatı |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
5 |
16. yüzyıl fransız edebiyatı |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
6 |
16.yüzyıl fransız edebiyatı yazarları ve eserlerinin incelenmesi |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
7 |
17. yüzyıl fransız edebiyatına giriş |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
17. yüzyıl fransız edebiyatının özellikleri |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
10 |
17.yüzyıl fransız edebiyatındaki önemli edebi türler ve yazarların incelenmesi:
Trajedi |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
11 |
Trajedi ( Racine ) |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
12 |
Trajedi (Corneille ) |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
13 |
Komedi (Molliere ) |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
14 |
Roman ( Mme de la Fayette ) |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
15 |
Şiir ( La Fontaine ) |
Ön okuma,araştırma,ödev |
Düz anlatım,tartışma,soru-cevap,ödev sunumu |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Deshusses,P.,Karlson L.,Thornander P., 1984, Dix Siècles de Littérature Française ( Du moyen-age au 18e siècle),Bordas,Paris
Rousselot M.,Ligny C., 1992, La Littérature Française (auteurs,oeuvres,genres et mouvements), Nathan,Paris
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
0 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
1 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
2 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
3 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
4 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
3 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
1 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
5 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
3 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
4 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
3 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
3 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
0 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
5 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
1 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
4 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
2 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
24 |
24 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|