|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
derse giriş [introduction au cours]
|
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
tartışma, sunum, dinleme, film izleme
[discussion
présentation orale
visionnement de document vidéo (film)] |
|
2 |
aile : çocuklara sahibi olmanın ideal yaşı
[ la famille : l´âge idéal pour avoir des enfants]
|
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
tartışma, sunum, dinleme, film izleme
[discussion
présentation orale
visionnement de document vidéo (film)] |
|
3 |
aile : gençler [la famille : les jeunes] |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
tartışma, sunum, dinleme, film izleme
[discussion
présentation orale
visionnement de document vidéo (film)] |
|
4 |
aile : evlilik [ la famille : le mariage]
|
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
tartışma, sunum, dinleme, film izleme
[discussion
présentation orale
visionnement de document vidéo (film)] |
|
5 |
aile : yaşlılar [la famille : les personnes âgées] |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
tartışma, sunum, dinleme, film izleme
[discussion
présentation orale
visionnement de document vidéo (film)] |
|
6 |
iş hayatı [la vie professionnelle]
|
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
tartışma, sunum, dinleme, film izleme
[discussion
présentation orale
visionnement de document vidéo (film)] |
|
7 |
teknoloji ve multimedya : cep telefonu [technologie et multimédia : le téléphone portable] |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
tartışma, sunum, dinleme, film izleme
[discussion
présentation orale
visionnement de document vidéo (film)] |
|
8 |
vize [examen partiel] |
|
dinleme ve konuşma
(écoute et oral individuel) |
|
9 |
teknoloji ve multimedya : internet [technologie et multimédia : internet ] |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
tartışma, sunum, dinleme, film izleme
[discussion
présentation orale
visionnement de document vidéo (film)] |
|
10 |
çevre [l´environnement] |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
tartışma, sunum, dinleme, film izleme
[discussion
présentation orale
visionnement de document vidéo (film)] |
|
11 |
sağlık ve tütün [ santé et tabac] |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
tartışma, sunum, dinleme, film izleme
[discussion
présentation orale
visionnement de document vidéo (film)] |
|
12 |
siyasi hayatı, Avrupa Birliği [vie politique, .Union Européenne] |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
tartışma, sunum, dinleme, film izleme
[discussion
présentation orale
visionnement de document vidéo (film)] |
|
13 |
Eğitim sistemi ve Erasmus programı [système éducatif et programme Erasmus] |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
tartışma, sunum, dinleme, film izleme
[discussion
présentation orale
visionnement de document vidéo (film)] |
|
14 |
tekrar [révisions] |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
tartışma, sunum, dinleme, film izleme
[discussion
présentation orale
visionnement de document vidéo (film)]
présentation orale |
|
15 |
tekrar [révisions] |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
tartışma, sunum, dinleme, film izleme
[discussion
présentation orale
visionnement de document vidéo (film)] |
|
16/17 |
sınav [examen] |
|
dinleme ve konuşma
(écoute et oral individuel) |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
0 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
2 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
3 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
3 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
0 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
0 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
0 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
0 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
2 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
0 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
0 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
4 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
5 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
3 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
0 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
0 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|