Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fransızca Sözlü İletişim II

Dersin Kodu : YDF108

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. HELENE BAYARD ÇAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Güncel bir konu olması koşuluyla uzun konuşmaları, konferansları ve açık oturumları ana hatlarıyla takip edebilme.
Televizyon haberlerini ve güncel olaylara ilişkin programların çoğunu anlayabilme.
Standart bir dil anlatımı olan filmlerin çoğunu anlayabilme.
Anadilini konuşan kişilerle anlaşmayı mümkün kılacak bir akıcılık ve doğallıkla iletişim kurabilme.
Bildik bağlamlardaki tartışmalarda, kendi görüşlerini açıklayıp destekleyerek etkin bir rol oynayabilme.
Çok çeşitli konularla ilgili açık ve ayrıntılı betimlemeler sunabilme.
Çeşitli seçeneklerin olumlu ve olumsuz yanlarını ortaya koyarak bir konu hakkında görüş bildirebilme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fransızca dinleme ve konuşma becerileri, sınıf içi etkileşimin önemi, bu yolla farklı düzey ve konularda konuşma etkinlikleri kullanarak Dil Referansı Ortak Avrupa Çerçevesinin B2 seviyesine ulaşmak.

Dersin İçeriği : Öğrencilerin dinleme ve konuşma becerilerini geliştirecek etkinliklerin düzey ve çeşitlerini artırarak sınıf içi etkileşimi güçlendirme, Fransızca sözlü iletişim becerisini geliştirme çalışmaları.

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 derse giriş [introduction au cours] Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma tartışma, sunum, dinleme, film izleme [discussion présentation orale visionnement de document vidéo (film)]
2 aile : çocuklara sahibi olmanın ideal yaşı [ la famille : l´âge idéal pour avoir des enfants] Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma tartışma, sunum, dinleme, film izleme [discussion présentation orale visionnement de document vidéo (film)]
3 aile : gençler [la famille : les jeunes] Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma tartışma, sunum, dinleme, film izleme [discussion présentation orale visionnement de document vidéo (film)]
4 aile : evlilik [ la famille : le mariage] Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma tartışma, sunum, dinleme, film izleme [discussion présentation orale visionnement de document vidéo (film)]
5 aile : yaşlılar [la famille : les personnes âgées] Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma tartışma, sunum, dinleme, film izleme [discussion présentation orale visionnement de document vidéo (film)]
6 iş hayatı [la vie professionnelle] Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma tartışma, sunum, dinleme, film izleme [discussion présentation orale visionnement de document vidéo (film)]
7 teknoloji ve multimedya : cep telefonu [technologie et multimédia : le téléphone portable] Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma tartışma, sunum, dinleme, film izleme [discussion présentation orale visionnement de document vidéo (film)]
8 vize [examen partiel] dinleme ve konuşma (écoute et oral individuel)
9 teknoloji ve multimedya : internet [technologie et multimédia : internet ] Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma tartışma, sunum, dinleme, film izleme [discussion présentation orale visionnement de document vidéo (film)]
10 çevre [l´environnement] Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma tartışma, sunum, dinleme, film izleme [discussion présentation orale visionnement de document vidéo (film)]
11 sağlık ve tütün [ santé et tabac] Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma tartışma, sunum, dinleme, film izleme [discussion présentation orale visionnement de document vidéo (film)]
12 siyasi hayatı, Avrupa Birliği [vie politique, .Union Européenne] Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma tartışma, sunum, dinleme, film izleme [discussion présentation orale visionnement de document vidéo (film)]
13 Eğitim sistemi ve Erasmus programı [système éducatif et programme Erasmus] Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma tartışma, sunum, dinleme, film izleme [discussion présentation orale visionnement de document vidéo (film)]
14 tekrar [révisions] Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma tartışma, sunum, dinleme, film izleme [discussion présentation orale visionnement de document vidéo (film)] présentation orale
15 tekrar [révisions] Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma tartışma, sunum, dinleme, film izleme [discussion présentation orale visionnement de document vidéo (film)]
16/17 sınav [examen] dinleme ve konuşma (écoute et oral individuel)


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  http://www.radiofrance.fr/
 http://www.tv5.org/
 http://info.francetelevisions.fr/
 http://info.francetelevisions.fr/
 http://www.rfi.fr/lffr/statiques/accueil_apprendre.asp
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 1 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 2
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 0
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 3
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 3
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 0
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 0
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 0
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 0
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 2
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 0
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 0
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 4
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 5
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 3
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 0
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 0
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 0
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 14 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 112
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.48
Dersin AKTS Kredisi: 4