Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fransızca Yazma II

Dersin Kodu : YDF106

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. MUSTAFA MAVAŞOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dönem sonunda öğrenciler farklı metin türlerindeki bilgi ve argümanları sentezlemeyi ve değerlendirmeyi öğrenirler,gerçek ya da kurgusal olay ya da deneyimleri yazılı olarak anlatabilirler, değişik konularda deneme türü metinler oluşturabilirler, geniş bir metni başarı ile özetleyebilirler, film ve kitap eleştirisi yazabilirler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Değişik metin türlerinde İleri düzey Fransızca yazma becerilerini geliştirmek

Dersin İçeriği : Örneklerden yola çıkılarak, davetiye, dilekçe, mektup, tarif, makale gibi değişik türlerde metin yazma araçları ve özet yapma teknikleri.

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Classrooms


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Olayları ve olguları betimleme Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
2 Geçmiş olayları anlatma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
3 Nesne, kişi ve uzamları konumlandırma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
4 Olayları zaman düzlemine yerleştirme Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
5 Olumlu duygu ve izlenimleri dile getirme Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
6 Olumsuz duygu ve izlenimleri dile getirme Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
7 Başkalarının kanılarını aktarma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
8 Arasınav Sinava hazirlik Yazili sinav
9 Bakış açılarının doğru ve yanlışlığını ortaya koyma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
10 Karşı sav dile getirme Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
11 Bilgilerden sentez yapma ve sunma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
12 Kanıtlayıcı ögelerin sentezini yapma ve sunma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
13 Kanıtlayıcı metin türleri için kanıt üretme ve sunma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
14 Bilgileri değerlendirme Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
15 Kanıtlayıcı ögeleri değerlendirme Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
16/17 Final sınavı Sinava hazirlik Yazili sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  . 10 modules pour la production écrite de Corinne Mesana-Alais. Edit Didier, 2001 2. L’Ecrit- Stratégies pratique de A. Gohard-Radenkovic, Clé int. 1997.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 0
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 0
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 0
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 0
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 0
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 3
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 4
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 0
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 2
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 0
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 0
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 3
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 0
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 0
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 0
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 3
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 0
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 2 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 110
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.4
Dersin AKTS Kredisi: 4