Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fransızca Okuma II

Dersin Kodu : YDF104

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. MUSTAFA MAVAŞOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dönem sonunda öğrenciler ileri düzey metinleri anlama, çözümleme ve yorumlama becerilerini elde ederler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MB 101 Eğitim Bilimine Giriş

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Değişik türdeki özgün Fransızca metinlerde biçem özellikleri örnekleri, bu özelliklerin metinlerin anlamlandırılmasına katkıları, söylem/aktarılan, söylem/anlatı, yazar/anlatıcı gibi ayrımlardan hareketle metinleri anlama becerisini geliştirme çalışmaları.

Dersin İçeriği : Çeşitli metin türlerini dilbilgisel ve anlamsal yönlerden çalışma

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kişisel yazışmaları anlama Sözcükleri gözden geçirme, sözüklerin anlam vedeğeri kestirimde bulunma, ana düşünceleri saptama ve özetleme Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası,ödev
2 Kişisel yazışmaları anlama Sözcükleri gözden geçirme, sözüklerin anlam vedeğeri kestirimde bulunma, ana düşünceleri saptama ve özetleme Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası,ödev
3 Her türden gündelik metinleri anlama Sözcükleri gözden geçirme, sözüklerin anlam vedeğeri kestirimde bulunma, ana düşünceleri saptama ve özetleme Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası,ödev
4 Her türden gündelik metinleri anlama Sözcükleri gözden geçirme, sözüklerin anlam vedeğeri kestirimde bulunma, ana düşünceleri saptama ve özetleme Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası,ödev
5 Gazete haberlerinin önemli noktalarını anlama Sözcükleri gözden geçirme, sözüklerin anlam vedeğeri kestirimde bulunma, ana düşünceleri saptama ve özetleme Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası,ödev
6 Gazete haberlerinin önemli noktalarını anlama Sözcükleri gözden geçirme, sözüklerin anlam vedeğeri kestirimde bulunma, ana düşünceleri saptama ve özetleme Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası,ödev
7 Gazete haberlerinin önemli noktalarını anlama Sözcükleri gözden geçirme, sözüklerin anlam vedeğeri kestirimde bulunma, ana düşünceleri saptama ve özetleme Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası,ödev
8 Arasınav Sinava hazirlik Yazili sinav
9 Metinlerin kanıtlayıcı ögelerini tanıma ve anlama Sözcükleri gözden geçirme, sözüklerin anlam vedeğeri kestirimde bulunma, ana düşünceleri saptama ve özetleme Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası,ödev
10 Metinlerin kanıtlayıcı ögelerini tanıma ve anlama Sözcükleri gözden geçirme, sözüklerin anlam vedeğeri kestirimde bulunma, ana düşünceleri saptama ve özetleme Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası,ödev
11 Kanıtlayıcı metinlerin sonuç paragraflarını tanıma ve anlama Sözcükleri gözden geçirme, sözüklerin anlam vedeğeri kestirimde bulunma, ana düşünceleri saptama ve özetleme Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası,ödev
12 Kanıtlayıcı metinlerin sonuç paragraflarını tanıma ve anlama Sözcükleri gözden geçirme, sözüklerin anlam vedeğeri kestirimde bulunma, ana düşünceleri saptama ve özetleme Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası,ödev
13 Uzmanlık alanıyla ilgili güncel dilde yazılmış metinleri anlama Sözcükleri gözden geçirme, sözüklerin anlam vedeğeri kestirimde bulunma, ana düşünceleri saptama ve özetleme Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası,ödev
14 Uzmanlık alanıyla ilgili güncel dilde yazılmış metinleri anlama Sözcükleri gözden geçirme, sözüklerin anlam vedeğeri kestirimde bulunma, ana düşünceleri saptama ve özetleme Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası,ödev
15 Uzmanlık alanıyla ilgili güncel dilde yazılmış metinleri anlama Sözcükleri gözden geçirme, sözüklerin anlam vedeğeri kestirimde bulunma, ana düşünceleri saptama ve özetleme Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası,ödev
16/17 Final sınavı Sinava hazirlik Yazili sinav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  CAPELLE Guy, GIDON Noëlle, Espaces II ( Un beau coup de filet, Chapitre 1-8 ), Hachette, Paris, 1992
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 5
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 0
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 0
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 2
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 0
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 0
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 3
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 0
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 0
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 0
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 0
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 1
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 0
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 3
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 0
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 1
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 3
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 2 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 110
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.4
Dersin AKTS Kredisi: 4