Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fransızca Dilbilgisi II

Dersin Kodu : YDF102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. VOLKAN KOÇKAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1-Fransızca´nın temel dilbilgisi kuralları
2-Sözcük türleri
3-Sözcükler arasındaki bağıntılar
4-Fransızca´da sözdizimi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YDF101 Fransızca Dilbilgisi I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fransızca Dilbilgisi temel kurallarını orta seviyede kavrama ve bu kuralları verilen metin içerisinde kullanma. Metin içerisinde parça-bütün ilişkilerini görebilme. Dilbilgisi kurallarını kullanarak kurallı doğru cümleler yapabilme

Dersin İçeriği : Dil yapılarının metin ve bağlam düzeyinde kazandığı farklı anlam ve değerler konusunda bilinçlendirme çalışmaları.

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dilbilgisi II dersinin dönem program, amaçlarının tanıtımı. Geçmiş zaman uyumları (passé composé imparfait) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
2 Dilek-şart kipi (conditionnel) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
3 Dilek-istek kipi (Subjonctif) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, boşluk tamamlama ve eşleştirme çalışmaları
4 Dilek-istek kipi (Subjonctif) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap
5 Dilek-istek kipi (Subjonctif) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap
6 Bileşik Tümce ve isim yan tümcelerinde Kiplerin kullanımı (indicatif, subjonctif conditionnel) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap
7 Etken ve edilgen çatı Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap
8 ARA SINAV HAFTASI
9 Etken ve edilgen çatı Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap
10 Konuların tekrarı Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap
11 Dolaylı anlatım (1) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap
12 Dolaylı anlatım (2) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap
13 Dolaylı anlatım (3) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap
14 Sıfat veya fiil yapısından isim yapma Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap
15 Sıfat veya fiil yapısından isim yapma Dersin genel değerlendirilmesi Önceden işlenmiş konuların tekrarı Düz anlatım, soru-cevap
16/17 FİNAL SINAVLARI HAFTASI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1) L´EXERCISIER l´expression française pour le nouveau intermédiare 2) FRANSIZCA´DA TÜMCE KURULUŞ BİÇİMLERİ VE ÇEVİRİ YÖNTEMLERİ 3)GRAMMAIRE PROGRESSIVE DU FRANÇAIS AVEC 400 EXERCICES NIVEAU AVANCE
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 5
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 2
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 3
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 4
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 3
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 4
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 2
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 3
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 2
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 1
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 4
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 4
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 0
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 3
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 5
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 1
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 5
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 4
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 124
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.96
Dersin AKTS Kredisi: 5