Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fransızca Ses Bilgisi Ve Yazım Kuralları

Dersin Kodu : YDF109

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. HELENE BAYARD ÇAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : İnsan sesi formasyon süreci açıklama
Uluslararası sesbilgisi abecesinin mantığını açıklama
Fransızca´nın seslerinin fonetik özelliklerini açıklama
Uluslararası sesbilgisi abecesi ile yazılmış sözleri okuma
Uluslararası sesbilgisi abecesi ile Fransızca bir metin yazma
Fransızca´nın en önemli yazım kurallarını açıklama
Fransızca bir metni doğru bir şekilde yazma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fransızca´nın sesbilgisinden yola çıkarak uluslararası sesbilgisi abecesi ile Fransızca yazma için gerekli yazım ve dilbilgisi bilgileri edinmek.

Dersin İçeriği : Ses Bilgisi Alfabesi´ni kavrama

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fonetik ve fonoloji arasındaki fark, sözlü ve yazılı dil arasındaki fark; Uluslararası Fonetik Alfabe; ses hece grafik / hece arasındaki fark Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev.
2 Vurgular, umlaut, cedilla ve işlevleri, büyük ve küçük harf kullanımı Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma cours magistral transcription phonétique dictée
3 Seslerin Uygulama telaffuz ve yazma uygulamaları [i], [y] ve [u]; fonetik transkripsiyon ve dikte çalışmaları egzersizleri Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma cours magistral transcription phonétique dictée
4 Fonetik transkripsiyon ve dikte egzersizleri egzersizleri; [?] [?] Uygulama telaffuz ve yazma çalışmaları, [e] ve sesler Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev.
5 Uygulama telaffuz ve ses yazma egzersizleri, [â] ve [õ] [~?]; Fonetik transkripsiyon ve dikte çalışmaları egzersizleri Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
6 Uygulama telaffuz ve sesler yazma uygulamaları [œ] ve [ø]; fonetik transkripsiyon ve dikte egzersizleri egzersizleri Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
7 Seslerin Uygulama telaffuz ve yazma uygulamaları [w], [j] ve [?]; Fonetik transkripsiyon ve dikte çalışmaları egzersizleri Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
8 Ara Sınav
9 Genel değerlendirme Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
10 Fonetik transkripsiyon ve dikte egzersizleri egzersizleri; [?] [?] Uygulama telaffuz ve yazma egzersizleri ve sesler Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
11 Uygulama telaffuz ve sesler yazma uygulamaları [s] ve [z]; fonetik transkripsiyon ve dikte egzersizleri egzersizleri Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
12 Uygulama telaffuz ve sesler yazma egzersizleri ve [l] [?]; Fonetik transkripsiyon ve dikte çalışmaları egzersizleri Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
13 Fransız irtibat Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
14 Fransız tonlama: açıklamada, sorgulama, ünlem Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev
15 Fransız tonlama: takdir, duygu, arzu
16/17 Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  http://www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/phonactivites.html
 http://www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/phonetiquecours.htm
 http://www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/phonactivites.html
 http://www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/phonactivites.html
 http://www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/phonactivites.html
 http://www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/phonetiquecours.htm
 Yrd. Doç. Dr. İlhami SIĞIRCI, Fransızcada söyleyiş yöntemleri –sesbilgisi-, Seçkin yayıncılık, 2005.
 http://phonetique.free.fr/
 http://courseweb.edteched.uottawa.ca/Phonetique/pages/phonetique/intro.htm
 http://www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/phon/cahier/
 http://www.u-picardie.fr/crl/minimes/francais/prononce_f.htm
 http://www.lepointdufle.net/p/phonetique.htm
 http://pointecole.free.fr/phonetik.html
 Bescherelle 2, L´Orthographe pour tous, Hatier, Paris
 http://pages.infinit.net/jaser2/
 http://www.bescherelle.com/dictees.php
 http://www.ladictee.fr/
 http://www.fondationpgl.ca/fr/projetsCanadiens/dictee_en_ligne.php
 http://www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/phonactivites.html
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 0
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 0
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 0
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 0
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 0
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 0
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 0
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 0
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 0
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 4
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 2
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 0
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 0
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 4
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 0
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 3
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 0
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 58
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.32
Dersin AKTS Kredisi: 2