Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yönetim ve Organizasyon |
|
Dersin Kodu |
: |
MG27 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEHMET TURAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. BAHATTİN KARADEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yönetimin temel kavramlarını tanımlar
Karar verme ve planlama sürecini açıklar
Motivasyon kavramını tanımlama ve motivasyon teorilerini açıklar Liderlik kavramını tanımlama ve liderlik teorilerini açıklar
Örgütsel iletişim sürecini açıklar
İşletmelerde grup oluşumunu açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders, temel yönetim kavramları, teorileri, fonksiyonları ve halen işletmelerde kullanılmakta olan çağdaş yönetim teknik ve araçları konularında küresel yönetim perspektifinden öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yönetimle İlgili temel kavramlar, Yönetimle ilgili geliştirilen ilk temel teoriler, sistem teorisi, durumsallık teorisi, çağdaş yönetim teorileri, motivasyon, liderlik ve iletişim, güç ve politika |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dekanlık tarafından belirlenecek olan derslikte yapılacaktır. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yönetime ilişkin temel kavramlar
|
İşletme Yöneticiliği (s. 3-50); ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
2 |
Yönetim teorileri
|
İşletme Yöneticiliği (s.161-236); ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
3 |
Yönetim teorileri
|
İşletme Yöneticiliği (s.237-342 ); ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
4 |
Karar verme
|
İşletme Yöneticiliği (s. 73-120); ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
5 |
İşletme amaçları ve planlama
|
İşletme Yöneticiliği (s. 121-140); ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
6 |
Amaçlara göre yönetim
|
İşletme Yöneticiliği (s. 141-160); ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
7 |
Modern sonrası çağdaş yaklaşımlar
|
İşletme Yöneticiliği (s. 343-494); ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
8 |
Vize Haftası
|
Sınava çalışılması |
Test sınavı |
|
9 |
Örgütsel değişim
|
İşletme Yöneticiliği (s. 685-708); ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
10 |
Motivasyon
|
İşletme Yöneticiliği (s. 631-660); ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
11 |
Liderlik
|
İşletme Yöneticiliği (s. 581-609); ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
12 |
Gruplar
|
İşletme Yöneticiliği (s. 611-629); ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
13 |
İletişim
|
İşletme Yöneticiliği (s. 529-560); ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
14 |
Çatışma yönetimi
|
İşletme Yöneticiliği (s. 661-683); ilgili konuda dersin öğretim üyesi tarafından yardımcı kaynaklardan verilen makalelerin okunması
|
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır.
|
|
15 |
Öğrenci sunumları |
Sunum hazırlama |
Öğrencilerin sunumu |
|
16/17 |
Final Haftası
|
Sınava çalışılması |
Test sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
5 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
5 |
|
4 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
4 |
|
5 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
4 |
|
6 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
4 |
|
7 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
5 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
5 |
|
10 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir. |
4 |
|
11 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
5 |
|
12 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becerisine sahiptir. |
4 |
|
13 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
14 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|