|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Araştırma Yöntemleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MG5 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ERKUT DÜZAKIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimsel araştırma alanında kullanılan terimlerin öğrenimini sağlar.
Bilimin ve bilimsel araştırmanın niteliklerini öğrenmeyi sağlar.
Bir bilimsel araştırmanın bölümlerini ve bu bölümlerin araştırma içindeki işlevini öğretir.
Bilimsel yöntemi ve bilimsel bir araştırmada kullanılan yöntemleri öğretir.
Bilimsel bir raporun nasıl yazıldığını öğretir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste bilimsel araştırma yöntemi, bilgi toplama, işleme ve değerlendirmede temel ilkelerinin öğretimi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilimsel araştırma yöntemi, bilgi toplama, işleme ve değerlendirme, sosyal bilimler alanındaki teknikler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Blok 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilim, bilim sınıflamaları, bilimin nitelikleri, bilimsel araştırma yöntemleri |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Bölüm 1) |
Sunum ve Tartışma |
|
2 |
Bilimsel araştırmada problem ve problem seçiminde dikkate alınacak ölçütler. |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Bölüm 2) |
Sunum ve Tartışma |
|
3 |
Bilimsel Araştırma modelleri |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Bölüm 3) |
Sunum ve Tartışma. |
|
4 |
Evren ve örneklem |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Bölüm 6) |
Sunum ve Tartışma |
|
5 |
Veriler ve veri toplama yolları |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Bölüm 4) |
Sunum ve Tartışma |
|
6 |
Belgesel Tarama (doküman inceleme/içerik analizi) |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Bölüm 10) |
Sunum ve Tartışma |
|
7 |
Anket, Gözlem, Görüşme, Deney |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Bölüm 11) |
Sunum ve Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
Sınava Hazırlık |
|
9 |
Ölçme ve Ölçekler |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Bölüm 5) |
Sunum ve Tartışma |
|
10 |
Bilimsel araştırmada etik kurallar |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Bölüm1 ) |
Sunum ve Tartışma |
|
11 |
Türkiye´de bilimsel araştırma faaliyetleri ve üniversiteler |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Bölüm 1) |
Sunum ve Tartışma |
|
12 |
Bilgisayarlı uygulama |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Bölüm 13) |
Bilgisayarda uygulama |
|
13 |
Bilgisayarlı uygulama |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Bölüm 13) |
Bilgisayarda uygulama |
|
14 |
Bilgisayarlı uygulama |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Bölüm 13) |
Bilgisayarda uygulama |
|
15 |
Bilgisayarlı Uygulama |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (Bölüm 13) |
Bigisayarda uygulama |
|
16/17 |
Final Haftası |
Sınava Hazırlık |
Sınava Hazırlık |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yıldırım, A. ve Simsek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
“Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı”,6.Baskı
EnginYıldırım, Recai Coşkun, Remzi Altunışık, Serkan Bayraktaroğlu, Sakarya Kitabevi, 2010
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Balcı, A.(2001). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler . (3.baskı). Ankara: Pegem.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
5 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
5 |
|
3 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
4 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
3 |
|
5 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
5 |
|
6 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
2 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
8 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir |
5 |
|
9 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
3 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. |
5 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
3 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
3 |
|
13 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
5 |
|
14 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|