Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sayısal Karar Verme Teknikleri |
|
Dersin Kodu |
: |
MG24 704 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ERKUT DÜZAKIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir problemin doğrusal programlama problemi olup olmadığının kavranması Doğrusal programlama problemini kavrayabilmek ve modelini kurabilmek Modellenmiş doğrusal programlama modellerini çözebilmek ve çözümleri uygulamada kullanabilmek Ulaşım, aktarma problemlerini ayırt ederek çözebilmek,çözümleri yorumlayabilmek. MS Excel Çözücü programını sayısal karar verme problem türlerini çözebilmek amacıyla kullanabilmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yönetimde karşılaşılabilecek bir problemi sezebilmek ve yöneylem araştırması penceresinden problemlere yaklaşmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yöneylem araştırmasının temelleri ile başlayan ders, yöneylem araştırması tekniklerinden doğrusal programlama tekniği,ulaşım ve atama problemlerinin anlatımı ve bu tekniklerin işletme problemleri üzerine uygulamalarını içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Blok 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yöneylem Araştırmasının Temelleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
İlgili Kaynakların Tartışılarak Analiz Edilmesi ve Öğrenilmesi |
|
2 |
Doğrusal Programlamaya Giriş ve Formülasyon |
İlgili Kaynakların Okunması |
İlgili Kaynakların Tartışılarak Analiz Edilmesi ve Öğrenilmesi |
|
3 |
Problemler ve Formülasyon Devam |
İlgili Kaynakların Okunması |
İlgili Kaynakların Tartışılarak Analiz Edilmesi ve Öğrenilmesi |
|
4 |
Grafiksel Çözüm Yöntemi |
İlgili Kaynakların Okunması |
İlgili Kaynakların Tartışılarak Analiz Edilmesi ve Öğrenilmesi |
|
5 |
Simplex Çözüm Yöntemi |
İlgili Kaynakların Okunması |
İlgili Kaynakların Tartışılarak Analiz Edilmesi ve Öğrenilmesi |
|
6 |
Simplex Çözüm Yöntemi Devam |
İlgili Kaynakların Okunması |
Ödev Hazırlıkları |
|
7 |
Doğrusal Programlamada Sıradışı Durumlar |
İlgili Kaynakların Okunması |
Ödev Hazırlıkları |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
Sınava Hazırlık |
|
9 |
Dualite ve Duyarlılık Analizi |
İlgili Kaynakların Okunması |
İlgili Kaynakların Tartışılarak Analiz Edilmesi ve Öğrenilmesi |
|
10 |
Ulaşım Modelleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
İlgili Kaynakların Tartışılarak Analiz Edilmesi ve Öğrenilmesi |
|
11 |
Ulaşım Modellerinde Sıradışı Durumlar |
İlgili Kaynakların Okunması |
İlgili Kaynakların Tartışılarak Analiz Edilmesi ve Öğrenilmesi |
|
12 |
Matematiksel Programlamaya Giriş |
İlgili Kaynakların Okunması |
İlgili Kaynakların Tartışılarak Analiz Edilmesi ve Öğrenilmesi |
|
13 |
Proje Yönetimi |
İlgili Kaynakların Okunması |
İlgili Kaynakların Tartışılarak Analiz Edilmesi ve Öğrenilmesi |
|
14 |
Proje Yönetimi Devam |
İlgili Kaynakların Okunması |
İlgili Kaynakların Tartışılarak Analiz Edilmesi ve Öğrenilmesi |
|
15 |
Proje Yönetimi Devam |
İlgili Kaynakların Okunması |
İlgili Kaynakların Tartışılarak Analiz Edilmesi ve Öğrenilmesi |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Sınava Hazırlık, Ödev Teslim |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
5 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
5 |
|
4 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
5 |
|
5 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
4 |
|
6 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
4 |
|
7 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
5 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
4 |
|
10 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir. |
5 |
|
11 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
5 |
|
12 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becerisine sahiptir. |
4 |
|
13 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
14 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|