|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yönetsel Muhasebe |
|
Dersin Kodu |
: |
MG22 703 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler yönetim muhasebesinin temel kavramlarını anlayabileceklerdir Öğrenciler performans analizinde kulanılacak raporların hazırlanmasını gerçekleştirebilecekler Öğrenciler performans ölçümleme sistemlerinin dizaynını gerçekleştirebileceklerdir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Faaliyete dayalı yönetim, hedef maliyetleme, yaşam seyri maliyetlemesi, strateji haritaları, dengeli hedeflerle performans yönetimi gibi modern muhasebesel yöntemlerin yönetim ve strateji alanında uygulanmasını amaçlar. Yönetim muhasebesi ile modern stratejik yönetimin ilişkisini açıklar |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yönetim muhasebesi araçları ve stratejik yönetim yöntemlerinin uygulanması, performans ölçümleme sistemlerinin dizayn ve stratejik performans analizinde kullanılacak olan raporların hazırlanması
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
2. Blok |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yönetim Muhasebesi :Genel Bakış , Yönetim Muhasebesi ve Maliyet Kavramları |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Sipariş Maliyet Sistemi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
3 |
Sipariş Maliyet Sistemi |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
4 |
Maliyet-Hacim-Kar İlişkileri |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
5 |
Değişken Maliyetleme ve Bölümlere Göre Raporlama |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
6 |
Yönetim Araçları, Faaliyet Tabanlı Maliyetlendirme: Karar Verme Aracı |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
7 |
Yönetim Araçları, Faaliyet Tabanlı Maliyetlendirme: Karar Verme Aracı |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
8 |
Arasınav
|
Exam Preparation |
Ölçme ve Değerlendirme |
|
9 |
Esnek Bütçeler ve Performans Analizi , Standart Maliyetler ve Varyanslar |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
10 |
Esnek Bütçeler ve Performans Analizi , Standart Maliyetler ve Varyanslar |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
11 |
Esnek Bütçeler ve Performans Analizi , Standart Maliyetler ve Varyanslar |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
12 |
Kar Planlama |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
13 |
Sermaye Bütçelemesi Kararları |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Anlatım, tartışma |
|
14 |
Uygulama |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Uygulama |
|
15 |
Uygulama |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması |
Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı
|
Exam Preparation |
Ölçme ve Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Nihat KÜÇÜKSAVAŞ Yönetim Açısından Maliyet Muhasebesi
Prof. Dr. Veyis Naci TANIŞ Teknolojik Değişim ve Maliyet Muhasebesi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
4 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
3 |
|
3 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
2 |
|
4 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
2 |
|
5 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
6 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
4 |
|
7 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
4 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
5 |
|
10 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir. |
5 |
|
11 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
3 |
|
12 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
14 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|