|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tedarik Zinciri Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG6 707 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. B.GÜLSÜN NAKIBOĞLU Doç.Dr. ARZU UZUN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tedarik zinciri yönetimi ve lojistik alanındaki (satın alma, üretim, stok yönetimi, depo ve nakliye yönetimi, satış ve dağıtım, stratejik ortaklıklar, performans ölçümü vb.) temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar ve kullanır İşletmenin misyon ve hedeflerini destekleyecek şekilde tedarik zincirlerini ve ilişkilerini oluşturur Tedarik zinciri yönetim ve uygulamalarını değerlendirebilmek, süreçlerdeki olası ve mevcut problemleri tanımlar ve analiz eder Depolama ve dağıtım merkezi yönetimi, taşımacılık yönetimi konularında bilgi sahibi olur Tedarik zinciri yönetiminde gerekli bilişim ve iletişim teknolojileri konusunda bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tedarik Zinciri; üretim için gereken malzemelerin alımı, bu materyallerin ara ürün ve nihai ürüne çevrilmesi ve bu ürünlerin müşterilere ulaştırılmasını sağlayan tedarik, üretim, dağıtım ve lojistik faaliyetlerinden oluşan bir ağdır. Bu derste bu kavramının öğrenciler tarafından anlaşılması hedeflenmiştir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste tedarik zincirinin temel elemanları incelenecek ve Tedarik Zinciri Yönetimi ile ilgili süreçler açıklanacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik dönem başında ilan edilecektir |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tedarik Zinciri Yönetimi tanımı ve tarihsel gelişimi |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
2 |
Tedarik Zinciri Yönetimi tanımı ve tarihsel gelişimi |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
3 |
Satınalma süreçleri |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
4 |
Satınalma ve elektronik satınalma, Tedarikçi ilişkilerine giriş |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
5 |
Tedarikçi ilişkileri, Tedarikçi seçimi, tedarikçi değerlendirme |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
6 |
Tedarikçi ilişkileri, Tedarikçi seçimi, tedarikçi değerlendirme |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
7 |
Operasyonların planlanması |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
8 |
Vize sınavı |
Sınava çalışma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Tedarik zincirinde tesis yeri seçimi |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
10 |
Lojistik, Dış kaynak kullanımı |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
11 |
Depo yönetimi |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
12 |
Nakliye ve taşıma |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
13 |
Paketleme, Incoterms |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatım ve sınıf içi tartışma |
|
14 |
Tedarik zincirinde performans ölçümü |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
15 |
Kamçı etkisi |
İlgili konunun okunması |
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Sınava çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Logistics Management and Strategy (A. Harrison; R. van Hoek)
Supply Chain Management (J.T. Mentzer)
Supply Chain Logistics Management (D.J. Bowersox; D.J. Closs; M.B. Cooper)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
4 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
3 |
|
3 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
4 |
|
5 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
3 |
|
6 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
0 |
|
8 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir |
5 |
|
9 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
3 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. |
4 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
4 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
3 |
|
14 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 110 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|