|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Proje Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG6 703 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SELÇUK ÇOLAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Proje Yönetimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir Proje Yönetimi alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar Proje Yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır Proje Yönetimi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilmek ve yorumlar Proje Yönetimi alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı başarılı proje yönetimi uygulamalarının arkasında bulunan temel prensiplerin sunmak ve öğrencilere yönetsel bir bakış açısı getirebilmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste, proje ile ilgili fikir üretmesinden başlayarak, proje seçim ölçütlerinin oluşturulması, proje yöneticisinin ve organizasyonun belirlenmesi, projenin planlanması, yürütülmesi, kontrolü, denetlenmesi ve sonuçlanması ile ilgili tüm yönetsel ve teknik konular incelenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik dönem başında ilan edilecektir |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proje Yönetiminde Temel Kavramlar
|
Kitaptan (Meredith ve Mantel) ilgili bölümü okuma |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma |
|
2 |
Proje Değerlemesi ve Seçimi
|
Kitaptan (Meredith ve Mantel) ilgili bölümü okuma |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma |
|
3 |
Proje Değerlemesi ve Seçimi |
Kitaptan (Meredith ve Mantel) ilgili bölümü okuma |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma |
|
4 |
Proje Yöneticisi ve Proje Organizasyonu
|
Kitaptan (Meredith ve Mantel) ilgili bölümü okuma |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma |
|
5 |
Proje Planlama
|
Kitaptan (Meredith ve Mantel) ilgili bölümü okuma |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma |
|
6 |
Projelerde Bütçe ve Maliyet Yönetimi
|
Kitaptan (Meredith ve Mantel) ilgili bölümü okuma |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma |
|
7 |
Proje Çizelgeleme
|
Kitaptan (Meredith ve Mantel) ilgili bölümü okuma |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma |
|
8 |
Vize Sınavı |
Sınava yönelik çalışma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Proje Çizelgeleme
|
Kitaptan (Meredith ve Mantel) ilgili bölümü okuma |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma |
|
10 |
Projelerde Kaynak Atanması
|
Kitaptan (Meredith ve Mantel) ilgili bölümü okuma |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma |
|
11 |
Kaynak Kısıtlı Proje Çizelgeleme Problemi
|
Kitaptan (Meredith ve Mantel) ilgili bölümü okuma |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma |
|
12 |
Kritik Zincir
|
E. Goldrat - Kritik Zincir Kitabı |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma |
|
13 |
Dönem Projesi Sunumları
|
Sunum Hazırlıkları |
Sunumlar |
|
14 |
Dönem Projesi Sunumları
|
Sunum Hazırlıkları |
Sunumlar |
|
15 |
Genel Tekrar |
Kitaptan (Meredith ve Mantel) ilgili bölümü okuma |
Ders anlatımı, sınıf içi tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava yönelik çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Project Management, A Managerial Approach, J. Meredith and S.J. Mantel, John Wiley & Sons, Inc.
A Guide to Project Management Body of Knowledge (PMBOK), Project Management Institute
Project Management: The Managerial Approach, C. Gray and E. Larson, McGraw-Hill Irwin
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
3 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
3 |
|
3 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
4 |
|
5 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
3 |
|
6 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
8 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir |
3 |
|
9 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
3 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. |
5 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
4 |
|
13 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
2 |
|
14 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 110 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|