Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Denetim |
|
Dersin Kodu |
: |
MG2 702 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. JALE SAĞLAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. JALE SAĞLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Denetim kavramını, sınırlarını, genel yapısını anlar ve algılar
Denetim türleri arasındaki farklılıkları anlar ve Finansal Tablo Denetiminin kapsamı hakkında bilgi edinir
Türkiye´de muhasebe ve denetim mesleğine yön veren yasal düzenlemeleri, kapsamını ve mesleğe etkisini algılar.
Denetim Standartlarının genel yapısı hakkında bilgi edinir
Denetimde Müşteri Kabul Sürecini anlar
Denetim sürecinin evreleri hakkında bilgi edinir.
İç kontrol sistemini ve bağımsız denetim açısından önemini anlar
Önemlilik ve risk kavramlarının denetim görüşünün oluşturulması açısından önemini anlar
Dönem içi ve dönem sonu yapılması gereken denetim testleri hakkında bilgi edinir
Denetim Görüşünün oluşturulması ve raporlanması sürecini anlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yasalar, standartlar ve ilkeler doğrultusunda bağımsız denetim ve bağımsız denetçinin özelliklerini vurgulayarak denetim faaliyetlerinin uygulanışını göstermek ve denetim göürüşünün oluşturulma sürecinde yorumlama gücü kazandırmaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Finansal Tablolar Denetimine yol gösteren yasal düzenlemeler ve standartlar ile ilgili görüş oluşturmak, denetim sürecini açıklamak, denetim kanıtlarının toplanması ve değerlendirilmesinde yorum gücünü arttırmak, denetim görüşünün oluşturulması ve raporlanması hakkında bilgi vermek. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlan Edilir |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgi Güvenilirliği Denetime Duyulan İhtiyaç, Denetim, unsurları ve ilgili diğer kavramlar.
|
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
2 |
Denetim ve denetçi türleri. Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları
|
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
3 |
Türkiye’de mesleğe yön veren yasal düzenlemeler ve bağımsız denetim standartları
|
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
4 |
Müşteri Seçim Süreci: Bilgi edinme, önceki denetçi ile görüşme, denetim anlaşma mektubu
|
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
5 |
Denetim Sürecine genel bakış, Denetim Planlaması
|
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
6 |
Denetimde Önemlilik ve Risk Kavramları
|
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
7 |
İç Kontrol Sisteminin İncelenmesi
|
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
8 |
Ara sınav |
Sınava Hazırlık
|
Ölçme ve değerlendirme |
|
9 |
Denetim Programlarının Hazırlanması:
|
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
10 |
Kanıt Toplama Teknikleri- Bilgisayar Destekli Denetim teknikleri |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
11 |
Denetim Kanıtları. Kanıt Toplama Yöntem ve Teknikleri
|
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
12 |
Bulguların Değerlendirilmesi. Çalışma Kağıtları
|
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
13 |
Denetimin Tamamlanması ve Denetim Görüşünün Oluşturulması
|
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
14 |
Denetim Raporunun Hazırlanması
|
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
15 |
Denetim Faaliyetleri ile ilgili örnek olay |
Konunun ilgili kaynaklardan okunması
|
Konu hakkında bilgi ve güncel örnekler verilir ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır.
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Test Sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
5 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
2 |
|
3 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
5 |
|
5 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
3 |
|
6 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
4 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
8 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir |
4 |
|
9 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
4 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. |
5 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
4 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
4 |
|
13 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
0 |
|
14 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|