|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Alternatif Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
ADE 742 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YASEMİN DARANCIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Geleneksel yabancı dil öğretim yöntemlerin yanı sıra alternatif yabancı dil öğretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilme ve uygulayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yabancı dil öğretiminde genellikle geleneksel yabancı dil öğretim yöntemleri ile ders şekillendirilmektedir. Yabancı dil öğretimine bir yenilik getirmek ve başarıya ulaşmak adına alternatif yöntemler incelenecek ve sözkonusu yöntemler geniş bir biçimde görselleştirilerek sunulacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrenciler geleneksel öğretim yöntemlerin dışında var olan alternatif öğretim yöntemleri konusunda bilgilendirilecek ve alandaki kuramları öğrenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sessizlik Yöntemi (The Silent Way): Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar |
Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması |
Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum, öğrenci araştırması |
|
2 |
Öğrenci Sunumu: Sessizlik Yöntemi |
Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması |
Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum, öğrenci araştırması |
|
3 |
Öğreterek Öğrenme:Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar |
Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması |
Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum, öğrenci araştırması |
|
4 |
Öğrenci Sunumu: Öğreterek Öğrenme |
Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması |
Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum, öğrenci araştırması |
|
5 |
Yaratıcı Yazma Yöntemi I: Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar |
Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması |
Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum, öğrenci araştırması |
|
6 |
Öğrenci Sunumu: Yaratıcı Yazma Yöntemi I |
Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması |
Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum, öğrenci araştırması |
|
7 |
Yaratıcı Yazma Yöntemi II: Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar |
Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması |
Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum, öğrenci araştırması |
|
8 |
ara sınav |
|
|
|
9 |
Öğrenci Sunumu: Yaratıcı Yazma Yöntemi II |
Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması |
Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum, öğrenci araştırması |
|
10 |
Waldmann yöntemi: Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar |
Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması |
Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum, öğrenci araştırması |
|
11 |
Öğrenci Sunumu: Waldmann Yöntemi |
Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması |
Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum, öğrenci araştırması |
|
12 |
Eylemsel ve üretimsel odaklı öğrenme yöntemi: Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar |
Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması |
Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum, öğrenci araştırması |
|
13 |
Öğrenci Sunumu: Eylemsel ve üretimsel odaklı öğrenme yöntemi |
Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması |
Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum, öğrenci araştırması |
|
14 |
Derste işlenen yöntemler hakkında tartışma ve uygulama olanakları hakkında konuşma |
Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması |
Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum, öğrenci araştırması |
|
15 |
Özetleme |
Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması |
Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum, öğrenci araştırması |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Belgrad, J./ Melenk, H. (2002), “Literarisches Verstehen, literarisches Schreiben. Positionen und Modelle zur Literaturdidaktik”, Hohengehren: Schneider Verlag
Demircan, Ömer (2002), “Yabancı Dil Öğretim Yöntemler”, İstanbul: Der Yayınları
Demirel, Özcan (2007), “Yabancı Dil Öğretimi. Dil Pasaportu Dil Biyografisi Dil Dosyası”, Ankara: Pegema Yayınevi
Haas, Gerhard (1984), “Handlungs- und produktionsorientierter Literaturunterricht in der Sekundarstufe I. (Deutschunterricht konkret)”, Hannover: Schroedel-Schulbuchverlag
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Darancık, Yasemin (2008), "İKİNCİ YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ALTERNATİF YÖNTEMLERİN ALMANCA EDEBİ METİNLERLE UYGULANMASI ",Doktora Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi
Karşı, Yasemin (2004), "Eylemsel ve Üretimsel Yazın Öğretim Yöntemi ve Sözkonusu Yöntemin "Kısa Öykü İncelemesi ve Öğretimi" Dersinde Uygulanması, Yüksek Lisans Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . |
4 |
|
2 |
Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
3 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
5 |
|
4 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma |
4 |
|
5 |
Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
6 |
Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. |
3 |
|
7 |
Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
8 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. |
5 |
|
9 |
Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
11 |
Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. |
5 |
|
12 |
Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
13 |
Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
14 |
Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması |
5 |
|
15 |
Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
16 |
Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|