Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Analyse wissenschaftlicher Texte I (Z)

Dersin Kodu : ADE 743

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. TAHİR BALCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci bilimsel metinlerin hangi bölümlerden oluştuğunu görür. 2) Bölümlerin nasıl olması gerektiğini kavrar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ADE 703 Uygulamalı Dilbilim I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilimsel çalışmanın nasıl olacağının ve yapılacağının analizi. Bilimsel metinlerin nasıl çözümleneceğinin öğretilmesi

Dersin İçeriği : Bilimsel metin analizi

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Metin türleri ilgili kaynakları okuma Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
2 Metin türleri ilgili kaynakları okuma Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
3 Bilimsel metin nedir? ilgili kaynakları okuma Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
4 Bilimsel metinle ile diğer metin türlerinin karşılaştırılması ilgili kaynakları okuma Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
5 Bilimsel metinlr ile diğer metin türlerinin karşılaştırılması ilgili kaynakları okuma Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
6 Bilimsel metinlr ile diğer metin türlerinin karşılaştırılması ilgili kaynakları okuma Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
7 Bilimsel metnin biçimsel özellikleri ilgili kaynakları okuma Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
8 Ara sınav
9 Yöntem ilgili kaynakları okuma Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
10 Giriş bölümü ilgili kaynakları okuma Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
11 Kuram ilgili kaynakları okuma Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
12 Tartışma. Sonuç bölümleri ilgili kaynakları okuma Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
13 Alıntı biçimleri. ilgili kaynakları okuma Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
14 Alıntı biçimleri. ilgili kaynakları okuma Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
15 Alıntı biçimleri. ilgili kaynakları okuma Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
16/17 Final Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bortz, J. & Döring, N. (2006). Forschungsmethoden und Evaluation für Human und Sozialwissenschaftler (4. Auflage). Berlin: Springer. Rasch, B., Friese, M., Hofmann, W. & Naumann, E. (2006). Quantiative Methoden 1 (2. Auflage). Berlin: Springer. Westermann, R. (2000). Wissenschaftstheorie und Experimentalmethodik. Göttingen: Hogrefe.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . 3
2 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. 5
3 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 4
4 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma 5
5 Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. 5
6 Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. 5
7 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. 5
8 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. 5
9 Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. 4
10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. 5
11 Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. 5
12 Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. 3
13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. 2
14 Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması 3
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. 4
16 Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6