|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Analyse wissenschaftlicher Texte I (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
ADE 743 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. TAHİR BALCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci bilimsel metinlerin hangi bölümlerden oluştuğunu görür. 2) Bölümlerin nasıl olması gerektiğini kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ADE 703 Uygulamalı Dilbilim I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilimsel çalışmanın nasıl olacağının ve yapılacağının analizi. Bilimsel metinlerin nasıl çözümleneceğinin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilimsel metin analizi |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Metin türleri
|
ilgili kaynakları okuma |
Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
2 |
Metin türleri |
ilgili kaynakları okuma |
Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
3 |
Bilimsel metin nedir? |
ilgili kaynakları okuma |
Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
4 |
Bilimsel metinle ile diğer metin türlerinin karşılaştırılması
|
ilgili kaynakları okuma |
Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
5 |
Bilimsel metinlr ile diğer metin türlerinin karşılaştırılması
|
ilgili kaynakları okuma |
Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
6 |
Bilimsel metinlr ile diğer metin türlerinin karşılaştırılması
|
ilgili kaynakları okuma |
Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
7 |
Bilimsel metnin biçimsel özellikleri |
ilgili kaynakları okuma |
Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Yöntem |
ilgili kaynakları okuma |
Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
10 |
Giriş bölümü |
ilgili kaynakları okuma |
Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
11 |
Kuram |
ilgili kaynakları okuma |
Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
12 |
Tartışma. Sonuç bölümleri |
ilgili kaynakları okuma |
Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
13 |
Alıntı biçimleri. |
ilgili kaynakları okuma |
Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
14 |
Alıntı biçimleri. |
ilgili kaynakları okuma |
Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
15 |
Alıntı biçimleri. |
ilgili kaynakları okuma |
Metin çözümleme, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
16/17 |
Final Sınav |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bortz, J. & Döring, N. (2006). Forschungsmethoden und Evaluation für Human und Sozialwissenschaftler (4. Auflage). Berlin: Springer. Rasch, B., Friese, M., Hofmann, W. & Naumann, E. (2006). Quantiative Methoden 1 (2. Auflage). Berlin: Springer. Westermann, R. (2000). Wissenschaftstheorie und Experimentalmethodik. Göttingen: Hogrefe.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . |
3 |
|
2 |
Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
3 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
4 |
|
4 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma |
5 |
|
5 |
Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
6 |
Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
7 |
Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
8 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. |
5 |
|
9 |
Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
11 |
Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. |
5 |
|
12 |
Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. |
3 |
|
13 |
Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. |
2 |
|
14 |
Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması |
3 |
|
15 |
Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
16 |
Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|