Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Alternatif Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri I

Dersin Kodu : ADE 741

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YASEMİN DARANCIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Geleneksel yabancı dil öğretim yöntemlerinin yanı sıra alternatif yöntemler hakkında bilgi sahibi olabilme ve bunları uygulayabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yabancı dil öğretiminde genellikle geleneksel yabancı dil öğretim yöntemleri ile ders şekillendirilmektedir. Yabancı dil öğretimine bir yenilik getirmek ve başarıya ulaşmak adına alternatif yöntemler incelenecek ve sözkonusu yöntemler geniş bir biçimde görselleştirilerek sunulacaktır.

Dersin İçeriği : Öğrenciler geleneksel öğretim yöntemlerin dışında var olan alternatif öğretim yöntemleri konusunda bilgilendirilecek ve alandaki kuramları öğretecektir.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Geleneksel öğretim yöntemlerine genel bir bakış ve alternatif yabancı dil öğretim yöntemlerin önemi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum
2 Telkinsel Öğrenme - Suggestopedi: Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum
3 Öğrenci Sunumu: Telkinsel Öğrenme - Suggestopedi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum
4 Piskopedi (Die Psychopädie): Özellikleri, Sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum
5 Öğrenci Sunumu: Piskopedi (Die Psychopädie) Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum
6 Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi (Total Physical Response): Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum
7 Öğrenci Sunumu: Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi (Total Physical Response) Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum
8 Ara sınav
9 Yabancı Dili Geliştirme Yöntemi: Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum
10 Öğrenci Sunumu: Yabancı Dili Geliştirme Yöntemi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum
11 Topluluk Odaklı Dil Öğrenimi:Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum
12 Öğrenci Sunumu: Topluluk Odaklı Dil Öğrenimi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum
13 Dilbilimsel dramaturji: Özellikleri, sunuş şekli ve yapılan örnek uygulamalar Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum
14 Öğrenci Sunumu: Dilbilimsel dramaturji Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum
15 Dil öğreniminde alternatif kaynakların etkisi ve eleştirel bir bakış Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Düz anlatım, karşılaştırma, soru-cevap, sunum
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Belgrad, J./ Melenk, H. (2002), “Literarisches Verstehen, literarisches Schreiben. Positionen und Modelle zur Literaturdidaktik”, Hohengehren: Schneider Verlag
 Demircan, Ömer (2002), “Yabancı Dil Öğretim Yöntemler”, İstanbul: Der Yayınları
 Demirel, Özcan (2007), “Yabancı Dil Öğretimi. Dil Pasaportu Dil Biyografisi Dil Dosyası”, Ankara: Pegema Yayınevi
  Haas, Gerhard (1984), “Handlungs- und produktionsorientierter Literaturunterricht in der Sekundarstufe I. (Deutschunterricht konkret)”, Hannover: Schroedel-Schulbuchverlag
Diğer Kaynaklar  Darancık, Yasemin (2008), "İKİNCİ YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE ALTERNATİF YÖNTEMLERİN ALMANCA EDEBİ METİNLERLE UYGULANMASI ",Doktora Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi
 Karşı, Yasemin (2004), "Eylemsel ve Üretimsel Yazın Öğretim Yöntemi ve Sözkonusu Yöntemin "Kısa Öykü İncelemesi ve Öğretimi" Dersinde Uygulanması, Yüksek Lisans Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . 4
2 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. 4
3 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 5
4 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma 4
5 Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. 4
6 Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. 3
7 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. 5
8 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. 5
9 Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. 5
10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. 5
11 Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. 5
12 Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. 5
13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. 5
14 Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması 5
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. 5
16 Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6