|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Karşılaştırmalı Kitap Çözümlemesi I |
|
Dersin Kodu |
: |
ADE 733 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NİHAT YAVUZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapar. Ders kitabı seçim kriterlerini öğrenir. Ders kitaplarında ülkebilgisel ve kültürel değerlendirmeler yapar. Ders kitaplarında yönlendirme konusunu irdeler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapabilmek; ders kitabı seçim kriterlerini öğretmek; ders kitaplarında ülkebilgisel ve kültürel değerlendirmeler yapabilmek ve yönlendirmeleri irdeleyebilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İlk ve orta öğretim okullarının yabancı dil olarak Almanca derslerinde okutulan yerel ve yerelleştirilmiş ders kitaplarının görsellik, içerik, dil, seviyeye uygunluk, işlevsellik vb. gibi ders kitabı analiz ölçütleri açısından incelenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders kitabı araştırmaları ve eleştirisi. |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 8-21. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
2 |
Almanca ders kitabı araştırması ve eleştirisi gelişim süreci. |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 23-29. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
3 |
Ders kitabı seçim ilkeleri ( Stockholmer soru kataloğu ile Hermann Funk´un soru kataloğunun karşılaştırılması sonucu oluşturulacak yeni soru kataloğu). |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 100-108. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
4 |
Hangi ülkebilgisel ve kültürel bilgiler ders kitaplarında hangi amaçla ve hangi yoğunlukta yer alır? |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 33-36;
Ammer, R.: S. 49-53. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
5 |
Ders kitaplarında Alman kültürünün sunuş biçimi. |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 37-41;
Ammer, R.: S. 97-111. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
6 |
Ders kitaplarında hangi konular açıkça ortaya konur, neler olumlu yansıtılır, neler sorunsallaştırılır ya da eleştirilir? |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 41;
Ammer, R.: S. 159-272. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
7 |
Ders kitaplarında Almanya ile ilintili satırarası aktarımlar nelerdir ve nasıl yapılmıştır, yönlendirmeler var mıdır? |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 41. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
8 |
Arasınav |
|
Yazılı Sınav |
|
9 |
Ders kitaplarında yer alan metinlerin gerçekliğinin/ doğruluğunun değerlendirilmesine yönelik ölçütler (I). |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 162-179. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
10 |
Ders kitaplarında yer alan metinlerin gerçekliğinin/ doğruluğunun değerlendirilmesine yönelik ölçütler (II). |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 162-179. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
11 |
Ders kitaplarında dört temel beceri (Dinleme- Konuşma). |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 42-50. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
12 |
Ders kitaplarında dört temel beceri (Okuma- Yazma). |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 50-55. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
13 |
Ders kitaplarında "Sözcük varlığı" ve "Dilbilgisi". |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 56-70. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
14 |
Genel Değerlendirme |
Tekrar yapma, kaynakları okuma. |
Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Tekrar yapma, kaynakları okuma |
Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kast, B; Neuner, G. (1998). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehwerken, Berlin und München: Langenscheidt.
Wicke, R. E. (2000). Grenzüberschreitungen: Der Einsatz von Musik, Fotos und Kunstbildern im Deursch- als- Fremdsprache- Unterricht in Schule und Fortbildung, München: Iudicium.
Ammer, R. (1988). Das Deutschlandbild in den Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache, München: Iudicium.
Melde, W. (1987). Zur Integration von Landeskunde und Kommunikation im Fremdsprachenunterricht, Tübingen: Gunter Narr Verlag.
Warmbold, J.; Koeppel, E. A.; Simon- Pelanda, H. (Hrsg.) (1993). Zum Thema Nationalsozialismus im Daf- Lehrwerk und- Unterricht, München: Iudicium.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . |
5 |
|
2 |
Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
3 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
5 |
|
4 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma |
5 |
|
5 |
Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
6 |
Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. |
4 |
|
7 |
Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
8 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. |
5 |
|
9 |
Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. |
3 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. |
3 |
|
11 |
Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. |
5 |
|
12 |
Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
13 |
Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. |
4 |
|
14 |
Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması |
5 |
|
15 |
Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
16 |
Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|