|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Karşılaştırmalı Kitap Çözümlemesi II |
|
Dersin Kodu |
: |
ADE 734 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NİHAT YAVUZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapar. Ders kitaplarında ülkebilgisel ve kültürel değerlendirmeler yapar. Ders kitaplarında yönlendirmeleri belirler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapabilmek; ders kitaplarında ülkebilgisel ve kültürel değerlendirmeler yapabilmek ve yönlendirmeleri belirleyebilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İlk ve orta öğretim okullarının yabancı dil olarak Almanca derslerinde okutulan yerel ve yerelleştirilmiş ders kitaplarının görsellik, içerik, dil, seviyeye uygunluk, işlevsellik vb. gibi ders kitabı analiz ölçütleri açısından incelenmesi, ders kitaplarının birey ve toplum üzerindeki etkileri (yönlendirmeler). |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders kitaplarında "Telaffuz" ve "Görsel materyaller". |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 84-94;
Wicke, R. E. : S. 107-172. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
2 |
Ders kitaplarında kullanılan metinler (34 Temel ilke). |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 155-162. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
3 |
Kültürlerarası iletişim ve öğretbilim. |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 94-99. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
4 |
Ders kitabı- öğretmen- öğrenci üçkeninde uygulamaya yönelik ders kitabı değerlendirimi. |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 111-118. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
5 |
Yabancı işçilere yönelik kurslarda okutulan ders kitaplarının genel değerlendirimi. |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 123-130. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
6 |
Almanya yeni göç yasası çerçevesinde Türkiye´de uygulanan Almanca dil kurslarında okutulan ders kitaplarının değerlendirimi. |
Öğrenciler farklı dil öğretim merkezlerinde bu kurslarda okutulan ders kitaplarını temin ederler ve araştırmalarını yaparlar. |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
7 |
"Lagune (1-3)" ders kitabının çözümlenmesi ve değerlendirimi. |
Uygulama |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
8 |
Arasınav |
|
Yazılı Sınav |
|
9 |
"Berliner Platz (1-3)" ders kitabının çözümlenmesi ve değerlendirimi. |
Uygulama |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
10 |
"Alles Klar (1-3)" ders kitabının çözümlenmesi ve değerlendirimi. |
Uygulama |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
11 |
"Lern mit uns (1-4)" ders kitabının çözümlenmesi ve değerlendirimi. |
Uygulama |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
12 |
"Deutsch ist Spitze (A.1.1-A.1.2)" ders kitabının çözümlenmesi ve değerlendirimi. |
Uygulama |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
13 |
Alman ve Türk yayınevi kaynaklı ders kitaplarının karşılaştırılması ve değerlendirimi. |
Uygulama |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev. |
|
14 |
Genel Değerlendirme |
Tekrar yapma, kaynakları okuma. |
Tartışma, Beyin Fırtınası. |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Tekrar yapma, kaynakları okuma |
Tartışma, Beyin Fırtınası. |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kast, B; Neuner, G. (1998). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehwerken, Berlin und München: Langenscheidt.
Wicke, R. E. (2000). Grenzüberschreitungen: Der Einsatz von Musik, Fotos und Kunstbildern im Deursch- als- Fremdsprache- Unterricht in Schule und Fortbildung, München: Iudicium.
Ammer, R. (1988). Das Deutschlandbild in den Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache, München: Iudicium.
Melde, W. (1987). Zur Integration von Landeskunde und Kommunikation im Fremdsprachenunterricht, Tübingen: Gunter Narr Verlag.
Warmbold, J.; Koeppel, E. A.; Simon- Pelanda, H. (Hrsg.) (1993). Zum Thema Nationalsozialismus im Daf- Lehrwerk und- Unterricht, München: Iudicium.
Aufderstrasse, H.; Müller, J.; Storz, T. (2006). Lagune (1-2), Ismaning: Hueber Verlag.
Aufderstrasse, H.; Müller, J.; Storz, T. (2008). Lagune (3), Ismaning: Hueber Verlag.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . |
5 |
|
2 |
Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
3 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
5 |
|
4 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma |
5 |
|
5 |
Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
6 |
Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. |
4 |
|
7 |
Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
8 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. |
5 |
|
9 |
Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. |
3 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. |
3 |
|
11 |
Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. |
5 |
|
12 |
Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
13 |
Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. |
4 |
|
14 |
Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması |
5 |
|
15 |
Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
16 |
Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|