|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yabancı Dil Öğretimi ve Yeni Teknoloji Kullanımı II |
|
Dersin Kodu |
: |
ADE 732 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ALİ SAMİ AKSÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnternet temelli eğitim hakkında bilgi sahibi olacak İnternet temelli eğitimin özelliklerini bilecek İnternet Temelli Eğitim için proje planlayacak Internetin olumlu ve olumsuz etkilerini bilecek Eğitim teknolojisi ve Bilgisayar Destekli Eğitimle ilgili kavramlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Einer der Hauptfaktoren, die den Lernprozess der Schüler negativ beeinflussen, sind traditionelle Lehr- und Lernumgebung, Einschränkungen in Zeit und Raum, zu volle Klassen sowie zu geringer und falscher Einsatz der technischen Medien. Um diese negativen Faktoren zu beseitigen und um ein individuelles Lernen zu gewährleisten, hat man besonders nach dem 2. Weltkrieg versucht, verschiedene Methoden zu entwickeln. Unter diesen haben sich das computerunterstützte Lernen und der Interneteinsatz im Lernprozess durchgesetzt. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Einer der Hauptfaktoren, die den Lernprozess der Schüler negativ beeinflussen, sind traditionelle Lehr- und Lernumgebung, Einschränkungen in Zeit und Raum, zu volle Klassen sowie zu geringer und falscher Einsatz der technischen Medien. Um diese negativen Faktoren zu beseitigen und um ein individuelles Lernen zu gewährleisten, hat man besonders nach dem 2. Weltkrieg versucht, verschiedene Methoden zu entwickeln. Unter diesen haben sich das computerunterstützte Lernen und der Interneteinsatz im Lernprozess durchgesetzt. |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Güdülenme |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum |
|
2 |
öğrenmeye güdülenme |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum |
|
3 |
Motivasyonel tasarım: 1-ARCS - Modeli |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum |
|
4 |
2-Süper Motivation |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum |
|
5 |
internet, motivasyon ve güdülenme |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum |
|
6 |
internet projeleri ve teknik olanaklar |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum |
|
7 |
derste öğretmenin rolü |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
ders aracı olarak internet |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum |
|
10 |
almanca derslerinde internet |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum |
|
11 |
ders hazırlık sürecinde internet |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum |
|
12 |
"Hypertext" dezavantajları ve sorunları |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum |
|
13 |
Almanca dersinin teknik şsrtları |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum |
|
14 |
Almanca dersinin teknik şsrtları |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum |
|
15 |
Technische Voraussetzungen im Daf- Unterricht |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Baumgartner, P./ Payr, S. (1999), Lernen mit Software (2. Auflage), Innsbruck: Studien Verlag.
Betz, M (2000), „Curriculum, Instruction and the Internet” (Online Publikation), http://ifets.ieee.org/discusssions/discuss_jan2000.htlm (14.09.2001).
Issing, Ludwig J. (1997a), „Instruktionsdesign für Multimedia“, in: Informationen und Lernen mit Multimedia (2., überarbeitete Auflage), Hrsg.: Ludwig J. Issing u.a. (Weinheim: Psychologie Verlags Union), S. 195-220.
Bubenheimer, Felix (2001), „E-Mail-Projekte im Deutsch als Fremdsprache-Unterricht“, www.deutschservice.de/felix/daf/emdafkom.html (07.12.2002).
Deimann, Markus (2002), „Motivationale Bedingungen beim Lernen mit Neuen Medien“, in: Medienunterstütztes Lernen – Beiträge von der WissPro-Wintertagung 2002, S. 61-70.
Eiwan, Barbara (1998), Lehren und Lernen mit dem Computer: Eine experimentelle Studie zum Einfluß von Lerner- und Programmerkmalen auf Lernprozeß und Lernergebnis, Regensburg: S. Roderer Verlag.
Finselbach, Michael (2001), „Vorbedingungen für eine erfolgreiche Projektdurchführung mit E-Mail“, in: Internet praktisch im Unterricht, Martin Geisz (Mülheim: Verlag an der Ruhr), S. 20.
Grigoleit, Frank (1999), Internet im Unterricht, Kilchberg: SmartBooks Publishing AG.
Heyder, Friedrich (2000), Autorensysteme – Moderne Werkzeuge für die Schule: Hypermediaentwicklungsumgebungen als neuartige Lernarrangements zum multimedialen Dokumentieren und Präsentieren, Bad Heilbrunn: Klinkhardt Verlag.
Huber, Peter (1999), Internet im Unterricht (2., überarbeitete Auflage), Neuried: Care-Line Verlag.
Moser, Heinz (2000), Abenteuer Internet: Lernen mit WebQuests, Zürich: Pestalozzianum Verlag.
Reihnberg, Falko (1986), „Lernmotivation“, in: Psychologie für die Erwachsenenbildung – Weiterbildung, Hrsg.: W. Sarges&R.Fricke (Göttingen: Hogrefe), S. 360-365.
Döring, Nicola (1997a), „Lernen mit dem Internet“, in: Informationen und Lernen mit Multimedia (2., überarbeitete Auflage), Hrsg.: Ludwig J. Issing u.a. (Weinheim: Psychologie Verlags Union), S. 305-336.
Schulmeister, Rolf (1997), Grundlagen hypermedialer Lernsysteme (2., aktualisierte Auflage), München: Oldenbourg Verlag.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . |
2 |
|
2 |
Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. |
3 |
|
3 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
4 |
|
4 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma |
5 |
|
5 |
Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
6 |
Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. |
2 |
|
7 |
Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. |
3 |
|
8 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. |
2 |
|
9 |
Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. |
2 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. |
0 |
|
11 |
Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. |
4 |
|
12 |
Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
13 |
Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. |
3 |
|
14 |
Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması |
4 |
|
15 |
Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. |
2 |
|
16 |
Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|