Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yabancı Dil Öğretimi ve Yeni Teknoloji Kullanımı II

Dersin Kodu : ADE 732

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ALİ SAMİ AKSÖZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : İnternet temelli eğitim hakkında bilgi sahibi olacak
İnternet temelli eğitimin özelliklerini bilecek
İnternet Temelli Eğitim için proje planlayacak
Internetin olumlu ve olumsuz etkilerini bilecek
Eğitim teknolojisi ve Bilgisayar Destekli Eğitimle ilgili kavramlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Einer der Hauptfaktoren, die den Lernprozess der Schüler negativ beeinflussen, sind traditionelle Lehr- und Lernumgebung, Einschränkungen in Zeit und Raum, zu volle Klassen sowie zu geringer und falscher Einsatz der technischen Medien. Um diese negativen Faktoren zu beseitigen und um ein individuelles Lernen zu gewährleisten, hat man besonders nach dem 2. Weltkrieg versucht, verschiedene Methoden zu entwickeln. Unter diesen haben sich das computerunterstützte Lernen und der Interneteinsatz im Lernprozess durchgesetzt.

Dersin İçeriği : Einer der Hauptfaktoren, die den Lernprozess der Schüler negativ beeinflussen, sind traditionelle Lehr- und Lernumgebung, Einschränkungen in Zeit und Raum, zu volle Klassen sowie zu geringer und falscher Einsatz der technischen Medien. Um diese negativen Faktoren zu beseitigen und um ein individuelles Lernen zu gewährleisten, hat man besonders nach dem 2. Weltkrieg versucht, verschiedene Methoden zu entwickeln. Unter diesen haben sich das computerunterstützte Lernen und der Interneteinsatz im Lernprozess durchgesetzt.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Güdülenme İlgili kaynakları okuma ve araştırma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum
2 öğrenmeye güdülenme İlgili kaynakları okuma ve araştırma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum
3 Motivasyonel tasarım: 1-ARCS - Modeli İlgili kaynakları okuma ve araştırma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum
4 2-Süper Motivation İlgili kaynakları okuma ve araştırma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum
5 internet, motivasyon ve güdülenme İlgili kaynakları okuma ve araştırma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum
6 internet projeleri ve teknik olanaklar İlgili kaynakları okuma ve araştırma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum
7 derste öğretmenin rolü İlgili kaynakları okuma ve araştırma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum
8 Ara sınav
9 ders aracı olarak internet İlgili kaynakları okuma ve araştırma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum
10 almanca derslerinde internet İlgili kaynakları okuma ve araştırma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum
11 ders hazırlık sürecinde internet İlgili kaynakları okuma ve araştırma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum
12 "Hypertext" dezavantajları ve sorunları İlgili kaynakları okuma ve araştırma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum
13 Almanca dersinin teknik şsrtları İlgili kaynakları okuma ve araştırma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum
14 Almanca dersinin teknik şsrtları İlgili kaynakları okuma ve araştırma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum
15 Technische Voraussetzungen im Daf- Unterricht İlgili kaynakları okuma ve araştırma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası,Sunum
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Baumgartner, P./ Payr, S. (1999), Lernen mit Software (2. Auflage), Innsbruck: Studien Verlag.
 Betz, M (2000), „Curriculum, Instruction and the Internet” (Online Publikation), http://ifets.ieee.org/discusssions/discuss_jan2000.htlm (14.09.2001).
 Issing, Ludwig J. (1997a), „Instruktionsdesign für Multimedia“, in: Informationen und Lernen mit Multimedia (2., überarbeitete Auflage), Hrsg.: Ludwig J. Issing u.a. (Weinheim: Psychologie Verlags Union), S. 195-220.
 Bubenheimer, Felix (2001), „E-Mail-Projekte im Deutsch als Fremdsprache-Unterricht“, www.deutschservice.de/felix/daf/emdafkom.html (07.12.2002).
 Deimann, Markus (2002), „Motivationale Bedingungen beim Lernen mit Neuen Medien“, in: Medienunterstütztes Lernen – Beiträge von der WissPro-Wintertagung 2002, S. 61-70.
 Eiwan, Barbara (1998), Lehren und Lernen mit dem Computer: Eine experimentelle Studie zum Einfluß von Lerner- und Programmerkmalen auf Lernprozeß und Lernergebnis, Regensburg: S. Roderer Verlag.
 Finselbach, Michael (2001), „Vorbedingungen für eine erfolgreiche Projektdurchführung mit E-Mail“, in: Internet praktisch im Unterricht, Martin Geisz (Mülheim: Verlag an der Ruhr), S. 20.
 Grigoleit, Frank (1999), Internet im Unterricht, Kilchberg: SmartBooks Publishing AG.
 Heyder, Friedrich (2000), Autorensysteme – Moderne Werkzeuge für die Schule: Hypermediaentwicklungsumgebungen als neuartige Lernarrangements zum multimedialen Dokumentieren und Präsentieren, Bad Heilbrunn: Klinkhardt Verlag.
 Huber, Peter (1999), Internet im Unterricht (2., überarbeitete Auflage), Neuried: Care-Line Verlag.
 Moser, Heinz (2000), Abenteuer Internet: Lernen mit WebQuests, Zürich: Pestalozzianum Verlag.
 Reihnberg, Falko (1986), „Lernmotivation“, in: Psychologie für die Erwachsenenbildung – Weiterbildung, Hrsg.: W. Sarges&R.Fricke (Göttingen: Hogrefe), S. 360-365.
 Döring, Nicola (1997a), „Lernen mit dem Internet“, in: Informationen und Lernen mit Multimedia (2., überarbeitete Auflage), Hrsg.: Ludwig J. Issing u.a. (Weinheim: Psychologie Verlags Union), S. 305-336.
 Schulmeister, Rolf (1997), Grundlagen hypermedialer Lernsysteme (2., aktualisierte Auflage), München: Oldenbourg Verlag.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . 2
2 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. 3
3 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 4
4 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma 5
5 Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. 4
6 Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. 2
7 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. 3
8 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. 2
9 Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. 2
10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. 0
11 Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. 4
12 Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. 4
13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. 3
14 Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması 4
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. 2
16 Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6