|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yabancı Dil Öğretimi ve Yeni Teknoloji Kullanımı I |
|
Dersin Kodu |
: |
ADE 731 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ALİ SAMİ AKSÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitim teknolojisi ve Bilgisayar Destekli Eğitimle ilgili kavramlar Internetin olumlu ve olumsuz etkilerini bilecek Ders için kısa veya uzun süreli internet projeleri planlayabilecek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Einer der Hauptfaktoren, die den Lernprozess der Schüler negativ beeinflussen, sind traditionelle Lehr- und Lernumgebung, Einschränkungen in Zeit und Raum, zu volle Klassen sowie zu geringer und falscher Einsatz der technischen Medien. Um diese negativen Faktoren zu beseitigen und um ein individuelles Lernen zu gewährleisten, hat man besonders nach dem 2. Weltkrieg versucht, verschiedene Methoden zu entwickeln. Unter diesen haben sich das computerunterstützte Lernen und der Interneteinsatz im Lernprozess durchgesetzt. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Einer der Hauptfaktoren, die den Lernprozess der Schüler negativ beeinflussen, sind traditionelle Lehr- und Lernumgebung, Einschränkungen in Zeit und Raum, zu volle Klassen sowie zu geringer und falscher Einsatz der technischen Medien. Um diese negativen Faktoren zu beseitigen und um ein individuelles Lernen zu gewährleisten, hat man besonders nach dem 2. Weltkrieg versucht, verschiedene Methoden zu entwickeln. Unter diesen haben sich das computerunterstützte Lernen und der Interneteinsatz im Lernprozess durchgesetzt. |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İnternet |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
2 |
İletişimsel bilim bağlamında internet |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
3 |
Pedagojik-öğretimsel temelleri |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
4 |
Yeni iletişim araçları, öğrenme yazılımları und davranışçı ögretim
|
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
5 |
yeni iletişim araçları, öğretim yazılımları ve bilişsel öğretim |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
6 |
Yeni iletişim araçları, öğretim yazılımları ve yapısalcı öğretim |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
7 |
etkileşim |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Etkileşimin temel biçimleri |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
10 |
öğretimin bireyselleştirilmesi |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
11 |
iletişim araçlarıyla öğretim |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
12 |
iletişim araçlarından yararlanma yeteneği |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
13 |
internette iletişim araçlarından yararlanma yeteneği |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
14 |
internette iletişim araçlarından yararlanma yeteneği |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
15 |
yeni iletişim araçları olanakları |
İlgili kaynakları okuma ve araştırma |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tietze, W., Toubartz, E. (2001), m@ils and more: Computer und Internet, Stuttgart: Ernst Klett Verlag.
Schulmeister, Rolf (2001), Virtuelle Universität Virtuelles Lernen, München: Oldenbourg Verlag.
Baumgartner, P./ Payr, S. (2001), Studieren und Forschen mit dem Internet, Innsbruck: Studien Verlag.
Huber, L./ Kegel, G./ Speck-Hamdan, A. (Hrsg.) (1999), Schriftsprachenerwerb: Neue Medien – Neues Lernen, Braunschweig: Westermann Verlag.
Bauer, Wolfgang (1997), „Multimedia in der Schule?“, in: Informationen und Lernen mit Multimedia (2., überarbeitete Auflage), Hrsg.: Ludwig J. Issing u.a. (Weinheim: Psychologie Verlags Union), S. 377-400.
Hartmann, W./ Frey, K./ Ackermann, S./ Stumm, M. (1998), „EducETH – Unterrichtsmodell via World Wide Web“, in: MultiMedia und TeleLearning: Lernen mit Cyberspace, Hrsg.: Ralf Schwarzer (Frankfurt/Main: Campus Verlag), S. 135-154.
Schaumburg, H./ Issing, L.J. (2000), „Neues Lernen mit neuen Medien: Gestaltung und Organisation von multimedial gestützten Lehr- und Lernprozessen in der Schule“, in: Neue Medien in der Sekundarstufe I und II: Didaktik, Unterrichtspraxis, Hrsg.: Wilfried Hendricks (Berlin: Cornelsen Scriptor Verlag), S. 104-120.
Stiller, Klaus (2000), Bilder und Texte in multimedialen Lernprogrammen: Eine empirische Studie zum Einfluß von gesprochenen Texten und Navigation über Bilder auf Lernprozeß und Lernergebnis, Regensburg: Roderer Verlag.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . |
3 |
|
2 |
Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. |
3 |
|
3 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
4 |
|
4 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma |
5 |
|
5 |
Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
6 |
Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. |
4 |
|
7 |
Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. |
4 |
|
8 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. |
3 |
|
9 |
Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. |
2 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. |
4 |
|
11 |
Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. |
4 |
|
12 |
Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. |
3 |
|
13 |
Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. |
4 |
|
14 |
Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması |
4 |
|
15 |
Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. |
2 |
|
16 |
Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|