Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Lirik Metin Çözümlemeleri I

Dersin Kodu : ADE 727

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1)Öncelikle öğrenci yazın türleri içerisinde yer alan şiirin özelliklerini tanır
2) Metin Yorumlama Kuramları yazın eserleri üzerinde uygulanır
3) Alman Liriğinin, tarihsel süreç içerisinde (kronolojik dizge içerisinde) en önemli ayrıntıları kısaca tanıtılır
4) Alman Yazın Tarihindeki şiir türleri tanımlanır
5) Alman Yazınına özgü Lirik metinler çözümlenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere şiir yorumlama ile ilgili teorileri kavratmak ve uygulatmak. Şiir biçemlerinin öğretbilimsel bağlamda edinimini sağlamak

Dersin İçeriği : Şiir teorileri, yorumlama teknikleri, şiir uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Şiir nedir? Kavramın tarihsel temelleri, lirik ve yeni tanımlama denemeleri kaynak tarama Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama
2 Tarihi süreçte şiir kaynak tarama Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama
3 Lirik ritim çeşitleri: seslerin mecazi anlamı-Aliterasyon Ses uyumluluğu-Kafiye kaynak tarama Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama
4 Yazınsal olarak şiir: Şekilsel ifade biçimleri kaynak tarama Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama
5 Şiirin şekilsel yönü kaynak tarama Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama
6 Deyiş,İmge gibi kavramların şiirdeki anlamı kaynak tarama Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama
7 Mecaz- Alegori- Simge kaynak tarama Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama
8 Ara sınav
9 İmgelem, Karşılaştırma, Kişileştirme kaynak tarama Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama
10 Bildlichkeit Mecaz, Düzdeğişmece Somutlaştırma kaynak tarama Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama
11 Şiirin kolay anlaşılabilmesi kaynak tarama Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama
12 Was ist der Wirklichkeitsbezug u. die Perspektive im Gedicht? kaynak tarama Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama
13 Mimesis- Fiktionalitaet kaynak tarama Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama
14 Genel Değerlendirme- Tekrar kaynak tarama Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama
15 Genel Değerlendirme- Tekrar kaynak tarama Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Burdorf, Dieter (1997): Einführung in die Gedichtanalyse, Metzler V., Stuttgart
 Çöltü, İmren (2001): Barok Dönemi Baladlarında Türk İmgesinin Yazın Derslerinde Öğretbilimsel Açıdan İrdelenmesi, Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana
 Lyrik der neunziger Jahre (2000): Philip Reclam jun. GmbH&Co.,Stuttgart
 Kussler, Rainer (Hg) (1987): Textbuch Lyrik, Eine nichlaugfige Antrologie deutscher GEdichte von der Gegenwart bis zur Renaissance, Max Hueber Verlag
 Waldmann, Günter (1997): Produktiver Umgang mit Lyrik, Eine Systrematische Einführung in die Lyrik, ihre produktiveErfahrung und ihr Schreiben, Schneider Verlag, Hohenpehren
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . 4
2 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. 2
3 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 4
4 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma 0
5 Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. 0
6 Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. 0
7 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. 3
8 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. 4
9 Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. 5
10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. 5
11 Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. 4
12 Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. 5
13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. 4
14 Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması 4
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. 3
16 Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6