|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Lirik Metin Çözümlemeleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
ADE 727 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1)Öncelikle öğrenci yazın türleri içerisinde yer alan şiirin özelliklerini tanır 2) Metin Yorumlama Kuramları yazın eserleri üzerinde uygulanır 3) Alman Liriğinin, tarihsel süreç içerisinde (kronolojik dizge içerisinde) en önemli ayrıntıları kısaca tanıtılır 4) Alman Yazın Tarihindeki şiir türleri tanımlanır 5) Alman Yazınına özgü Lirik metinler çözümlenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere şiir yorumlama ile ilgili teorileri kavratmak ve uygulatmak. Şiir biçemlerinin öğretbilimsel bağlamda edinimini sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Şiir teorileri, yorumlama teknikleri, şiir uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Şiir nedir? Kavramın tarihsel temelleri, lirik ve yeni tanımlama denemeleri |
kaynak tarama |
Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama |
|
2 |
Tarihi süreçte şiir |
kaynak tarama |
Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama |
|
3 |
Lirik ritim çeşitleri: seslerin mecazi anlamı-Aliterasyon Ses uyumluluğu-Kafiye |
kaynak tarama |
Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama |
|
4 |
Yazınsal olarak şiir: Şekilsel ifade biçimleri |
kaynak tarama |
Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama |
|
5 |
Şiirin şekilsel yönü |
kaynak tarama |
Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama |
|
6 |
Deyiş,İmge gibi kavramların şiirdeki anlamı |
kaynak tarama |
Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama |
|
7 |
Mecaz- Alegori- Simge |
kaynak tarama |
Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
İmgelem, Karşılaştırma, Kişileştirme |
kaynak tarama |
Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama |
|
10 |
Bildlichkeit Mecaz, Düzdeğişmece Somutlaştırma |
kaynak tarama |
Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama |
|
11 |
Şiirin kolay anlaşılabilmesi |
kaynak tarama |
Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama |
|
12 |
Was ist der Wirklichkeitsbezug u. die Perspektive im Gedicht? |
kaynak tarama |
Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama |
|
13 |
Mimesis- Fiktionalitaet |
kaynak tarama |
Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama |
|
14 |
Genel Değerlendirme- Tekrar |
kaynak tarama |
Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama |
|
15 |
Genel Değerlendirme- Tekrar |
kaynak tarama |
Anlatım\ Soru-Cevap\ Beyin Fırtınası\ Tartışma\ Alıştırma ve Uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Burdorf, Dieter (1997): Einführung in die Gedichtanalyse, Metzler V., Stuttgart
Çöltü, İmren (2001): Barok Dönemi Baladlarında Türk İmgesinin Yazın Derslerinde Öğretbilimsel Açıdan İrdelenmesi, Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana
Lyrik der neunziger Jahre (2000): Philip Reclam jun. GmbH&Co.,Stuttgart
Kussler, Rainer (Hg) (1987): Textbuch Lyrik, Eine nichlaugfige Antrologie deutscher GEdichte von der Gegenwart bis zur Renaissance, Max Hueber Verlag
Waldmann, Günter (1997): Produktiver Umgang mit Lyrik, Eine Systrematische Einführung in die Lyrik, ihre produktiveErfahrung und ihr Schreiben, Schneider Verlag, Hohenpehren
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . |
4 |
|
2 |
Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. |
2 |
|
3 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
4 |
|
4 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma |
0 |
|
5 |
Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. |
0 |
|
6 |
Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. |
0 |
|
7 |
Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. |
3 |
|
8 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. |
4 |
|
9 |
Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
11 |
Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. |
4 |
|
12 |
Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
13 |
Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. |
4 |
|
14 |
Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması |
4 |
|
15 |
Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. |
3 |
|
16 |
Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|