Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yabancı Dil Öğrt.”Drama” I

Dersin Kodu : ADE 719

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SİLVİA ZİNZADE AKINCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tiyatroya özgü dil kullanımlarına ve tekniklerine hakim olma ve bunları yabancı dil öğretiminde kullanma.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yabancı dil öğretiminde tiyatro sanatının kendine özgü dil kullanım biçimlerini tanımak ve uygulamak, ayrıca bu sanat dalından yola çıkarak dramatizasyon yönteminden dil öğretiminde yararlanmak.

Dersin İçeriği : Nesir ve nazım metinlerinin oyunlaştırılması

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yabancı Dil dersinde dört temel becerinin önemi Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
2 Dinleme becerisine yönelik oyunlar Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
3 Dinleme becerisine yönelik oyun örnekleri Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
4 Dinleme becerisine yönelik oyunların uygulanması Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
5 Okuma becerisine yönelik oyunlar Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
6 Okuma becerisine yönelik oyunlar Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
7 Okuma becerisine yönelik oyunların uygulanması Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
8 Ara sınav
9 Konuşma becerisine yönelik oyunlar Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
10 Konuşma becerisine yönelik oyunlar Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
11 Konuşma becerisine yönelik oyunlar Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
12 Yazma becerisine yönelik oyunlar Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
13 Yazma becerisine yönelik oyunlar Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
14 Yazma becerisine yönelik oyunlar Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
15 Dilbilgisinin oyunlarla öğretilmesi Öğrenci konuları evde analiz eder araştırma, karşılaştırma, uygulama
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Pfister,M. 2001: Das Drama. Theorie und Analyse, Wilhelm Fink Verlag, München
 Fischer-Lichte, E.1999: Semiotik des Theaters. Günter Narr Verlag, Tübingen
 Staehle, U. 1989: Theorie des Dramas. Philipp Reclam Jun. , Stuttgart
 Rötzer, H.G. 1996: Literarische Texte verstehen und interpretieren. Dramen. Manz Verlag, München
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . 5
2 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. 4
3 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 5
4 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma 5
5 Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. 2
6 Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. 2
7 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. 4
8 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. 5
9 Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. 4
10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. 3
11 Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. 3
12 Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. 4
13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. 5
14 Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması 5
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. 4
16 Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6