Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Diledinimi I |
|
Dersin Kodu |
: |
ADE 715 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HACI OSMAN ASLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim ve öğrenme kavram, kuram, yöntem, teknikleri ve uygulamalarını öğretme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim ve öğrenme kavram, kuram, yöntem, teknikleri ve uygulamalarını öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim ve öğrenme kavram, kuram, yöntem, teknikleri ve uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrenen ve özellikleri: Yaş, anadilde sosyalleşme |
Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev |
|
2 |
Öğrenen ve özellikleri: Güdü, tutum, stil ve stratejiler |
Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev |
|
3 |
İkinci dil edinim kuramları: Davranışçılık ve karşılaştırmalı çözümleme |
Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev |
|
4 |
İkinci dil edinim kluramlari: Bilişsellik yeniden yapılandırmacılık |
Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev |
|
5 |
Alman Dilinin genel özellikleri |
Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev |
|
6 |
Alman dili ülke bilgisi ve dil öğrenimi |
Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev |
|
7 |
Dil öğretim yöntemleri I |
Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Dil öğretim Yöntemleri II |
Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev |
|
10 |
Dil öğretiminde kazandırılacak yeti ve beceriler |
Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev |
|
11 |
Dil öğretiminde rol oynayan diğer bireysel etmenler |
Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev |
|
12 |
Dil öğretimini destekleyen diğer beceriler |
Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev |
|
13 |
Dil öğretim yöntemleri ve uygulamaları |
Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev |
|
14 |
Dil öğretiminde kullanılan materyaller ve teknolojik araçlar |
Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev |
|
15 |
Uygulamaya yönelik somut öneriler |
Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma |
Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . |
4 |
|
2 |
Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
3 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
5 |
|
4 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma |
5 |
|
5 |
Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. |
1 |
|
6 |
Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. |
4 |
|
7 |
Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. |
3 |
|
8 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. |
4 |
|
9 |
Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. |
4 |
|
11 |
Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. |
4 |
|
12 |
Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
13 |
Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. |
4 |
|
14 |
Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması |
3 |
|
15 |
Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
16 |
Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|