Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Diledinimi I

Dersin Kodu : ADE 715

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HACI OSMAN ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim ve öğrenme kavram, kuram, yöntem, teknikleri ve uygulamalarını öğretme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim ve öğrenme kavram, kuram, yöntem, teknikleri ve uygulamalarını öğretmek

Dersin İçeriği : Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim ve öğrenme kavram, kuram, yöntem, teknikleri ve uygulamaları

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Seminer salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrenen ve özellikleri: Yaş, anadilde sosyalleşme Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev
2 Öğrenen ve özellikleri: Güdü, tutum, stil ve stratejiler Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev
3 İkinci dil edinim kuramları: Davranışçılık ve karşılaştırmalı çözümleme Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev
4 İkinci dil edinim kluramlari: Bilişsellik yeniden yapılandırmacılık Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev
5 Alman Dilinin genel özellikleri Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev
6 Alman dili ülke bilgisi ve dil öğrenimi Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev
7 Dil öğretim yöntemleri I Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev
8 Ara sınav
9 Dil öğretim Yöntemleri II Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev
10 Dil öğretiminde kazandırılacak yeti ve beceriler Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev
11 Dil öğretiminde rol oynayan diğer bireysel etmenler Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev
12 Dil öğretimini destekleyen diğer beceriler Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev
13 Dil öğretim yöntemleri ve uygulamaları Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev
14 Dil öğretiminde kullanılan materyaller ve teknolojik araçlar Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev
15 Uygulamaya yönelik somut öneriler Belirtilen kaynaklardaki konu ile ilgili bölümleri okuma ve araştırma Düz anlatım, sunu, tartışma, ödev
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  H.-W.Huneke/ W. Steinig: Deutsch als fremdsparche. Eine Einführung.Erich Schmidt Verlag Berlin 2000
 M. Kaemper-van den Boogaart(Hrsg): Deutsch Didaktik. Leidfaden für die Sekundarstufe I und II.Cornelsen, Berlin2008
 Wofgang Klein: Zweitspracherwerb. Eine einführung. Athennaem- Taschenbücher Frankfurt am Main 1987
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . 4
2 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. 4
3 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 5
4 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma 5
5 Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. 1
6 Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. 4
7 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. 3
8 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. 4
9 Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. 5
10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. 4
11 Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. 4
12 Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. 4
13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. 4
14 Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması 3
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. 4
16 Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6