Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Edebiyat Dönemleri ve Türleri I

Dersin Kodu : ADE 709

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUNİSE YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alman Edebiyat dönemlerini yazar, eser ve türleri ile birlikte öğrenir ve her dönemin en önemli türünü bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Alman Edebiyat dönemlerini yazar, eser ve türleri ile birlikte öğrenmek ve her dönemin en önemli türünü bilmek.

Dersin İçeriği : Alman Edebiyat dönemlerini yazar, eser ve türleri

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Seminer salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Germanische Dichtung, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını araştırma karşılaştırma, yorumlama
2 Frühmittelalter,en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını karşılaştırma, yorumlama
3 Hoch und Speatmittelalter, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını karşılaştırma, yorumlama
4 Humanismus und Reformation, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını karşılaştırma, yorumlama
5 Barock, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını karşılaştırma, yorumlama
6 Pietismus, Rokoko, Empfinsamkeit, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıka Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını karşılaştırma, yorumlama
7 Aufklearung, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını karşılaştırma, yorumlama
8 Ara sınav
9 Sturm und Drang, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını karşılaştırma, yorumlama
10 Klassik, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını karşılaştırma, yorumlama
11 Romantik, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını karşılaştırma, yorumlama
12 Biedermeier, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını karşılaştırma, yorumlama
13 Jungesdeutschland, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını karşılaştırma, yorumlama
14 Yazın türleri ve edebiyat dönemleri arasında ilişki kurma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını karşılaştırma, yorumlama
15 Yazın türleri ve edebiyat dönemleri arasında ilişki kurma Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını karşılaştırma, yorumlama
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Baumann, B. Oberle, B. 81985). Deutsche Literatur in Epochen, Ismaning: Max Hueber Verlag
 Balzer, B., Mertens, V. (1990) Deutsche Literatur in Schlaglichtern, Mannheim: Mayars Lexikonverlag
 Deutsche Literaurgeschichte (1994), Stuttgart: Metzler Verlag
 Grabert, W., Mulot, A. (1970) Geschichte der Deutschen Literatur, München:Bayrischer Schulbuch Verlag


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . 5
2 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. 4
3 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 5
4 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma 3
5 Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. 1
6 Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. 2
7 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. 2
8 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. 5
9 Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. 4
10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. 3
11 Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. 4
12 Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. 3
13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. 5
14 Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması 5
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. 5
16 Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6