|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Edebiyat Dönemleri ve Türleri I |
|
Dersin Kodu |
: |
ADE 709 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUNİSE YILDIRIM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alman Edebiyat dönemlerini yazar, eser ve türleri ile birlikte öğrenir ve her dönemin en önemli türünü bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Alman Edebiyat dönemlerini yazar, eser ve türleri ile birlikte öğrenmek ve her dönemin en önemli türünü bilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Alman Edebiyat dönemlerini yazar, eser ve türleri |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Germanische Dichtung, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma |
Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını araştırma |
karşılaştırma, yorumlama |
|
2 |
Frühmittelalter,en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma |
Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını |
karşılaştırma, yorumlama |
|
3 |
Hoch und Speatmittelalter, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma |
Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını |
karşılaştırma, yorumlama |
|
4 |
Humanismus und Reformation, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma |
Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını |
karşılaştırma, yorumlama |
|
5 |
Barock, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma |
Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını |
karşılaştırma, yorumlama |
|
6 |
Pietismus, Rokoko, Empfinsamkeit, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıka |
Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını |
karşılaştırma, yorumlama |
|
7 |
Aufklearung, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma |
Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını |
karşılaştırma, yorumlama |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Sturm und Drang, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma |
Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını |
karşılaştırma, yorumlama |
|
10 |
Klassik, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma |
Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını |
karşılaştırma, yorumlama |
|
11 |
Romantik, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma |
Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını |
karşılaştırma, yorumlama |
|
12 |
Biedermeier, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma |
Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını |
karşılaştırma, yorumlama |
|
13 |
Jungesdeutschland, en önemli yazın türü ve bu türle ilgili verilen eserler, dönemin toplumsal, kültürel ve politik yapısını ortaya çıkarma |
Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını |
karşılaştırma, yorumlama |
|
14 |
Yazın türleri ve edebiyat dönemleri arasında ilişki kurma |
Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını |
karşılaştırma, yorumlama |
|
15 |
Yazın türleri ve edebiyat dönemleri arasında ilişki kurma |
Dönemle ilgili bilgi toplama, dönemin önemli türünü ve bu türle ilgili en önemli yazarını |
karşılaştırma, yorumlama |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Baumann, B. Oberle, B. 81985). Deutsche Literatur in Epochen, Ismaning: Max Hueber Verlag
Balzer, B., Mertens, V. (1990) Deutsche Literatur in Schlaglichtern, Mannheim: Mayars Lexikonverlag
Deutsche Literaurgeschichte (1994), Stuttgart: Metzler Verlag
Grabert, W., Mulot, A. (1970) Geschichte der Deutschen Literatur, München:Bayrischer Schulbuch Verlag
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . |
5 |
|
2 |
Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
3 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
5 |
|
4 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma |
3 |
|
5 |
Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. |
1 |
|
6 |
Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. |
2 |
|
7 |
Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. |
2 |
|
8 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. |
5 |
|
9 |
Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. |
3 |
|
11 |
Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. |
4 |
|
12 |
Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. |
3 |
|
13 |
Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
14 |
Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması |
5 |
|
15 |
Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
16 |
Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|