|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Edebiyat Didaktiği I |
|
Dersin Kodu |
: |
ADE 705 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUNİSE YILDIRIM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Edebiyat öğretimini kapsayan alanlara yönelik bilgiler edinir ve özelliklerini kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Edebiyat öğretimini kapsayan alanlara yönelik bilgiler edinmek ve özelliklerini kavramak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Edebiyat öğretimini kapsayan alanlara yönelik bilgiler edinmek ve özelliklerini kavramak. |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Semier salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Edebiyat didaktiğinin tarihi gelişimine kısa bir bakış. |
Konunun önceden araştırılması |
Karşılaştırma, yorumlama |
|
2 |
Temel edebi eserlerin önemi ve tarihi boyutlarına bir bakış. temel eser olma ilkeleri. |
Konunun önceden araştırılması |
Karşılaştırma, yorumlama |
|
3 |
Çocuk ve gençlik edebiyatı. |
Konunun önceden araştırılması |
Karşılaştırma, yorumlama |
|
4 |
Çocuk ve gençlik edebiyatı. |
Konunun önceden araştırılması |
Karşılaştırma, yorumlama |
|
5 |
Günümüz Edebiyatı. |
Konunun önceden araştırılması |
Karşılaştırma, yorumlama |
|
6 |
Günümüz Edebiyatı. |
Konunun önceden araştırılması |
Karşılaştırma, yorumlama |
|
7 |
Edebiyat dersinde çok Kültürlülüğün ve çok dilliliğin edebiyat öğrenimindeki yeri. |
Konunun önceden araştırılması |
Karşılaştırma, yorumlama |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Edebiyat dersinde çok Kültürlülüğün ve çok dilliliğin edebiyat öğrenimindeki yeri. |
Konunun önceden araştırılması |
Karşılaştırma, yorumlama |
|
10 |
Edebiyat ve Media yayınlarının ilişkisi ve derste kullanımı. |
Konunun önceden araştırılması |
Karşılaştırma, yorumlama |
|
11 |
Edebiyat ve Media yayınlarının ilişkisi ve derste kullanımı. |
Konunun önceden araştırılması |
Karşılaştırma, yorumlama |
|
12 |
İlk ve Orta okulda edebiyat öğretimi. |
Konunun önceden araştırılması |
Karşılaştırma, yorumlama |
|
13 |
İlk ve Orta okulda edebiyat öğretimi. |
Konunun önceden araştırılması |
Karşılaştırma, yorumlama |
|
14 |
Edebi yazma öğretimi |
Konunun önceden araştırılması |
Karşılaştırma, yorumlama |
|
15 |
Edebi yazma öğretimi |
Konunun önceden araştırılması |
Karşılaştırma, yorumlama |
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Paefgen, E., (1999), Einführung in die Literaturdidaktik, Stuttgart: J.B. Metzler Verlag
Çetin, İsmet, ((2010), Dil ve Edebiyat Öğretim Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayınevi
Kısa Anlatı Türleri ve öğretimi, Doç. Dr. Munise Yıldırım, Çizgi Kitapevi Yayınları
Öztnürk, Ali Osman ((2007), Edebiyat Öğretimi,Ankara: Anı Yayıncılık
Bogdal, K.M., Korte, H.,(2002) Grundzüge der Literaturdidaktik, München, Deutscher Taschenbuch Verlag
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . |
5 |
|
2 |
Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
3 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
4 |
|
4 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma |
4 |
|
5 |
Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. |
2 |
|
6 |
Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. |
3 |
|
7 |
Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. |
4 |
|
8 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. |
4 |
|
9 |
Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
11 |
Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. |
5 |
|
12 |
Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
13 |
Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
14 |
Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması |
5 |
|
15 |
Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
16 |
Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|