Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Edebiyat Didaktiği I

Dersin Kodu : ADE 705

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUNİSE YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Edebiyat öğretimini kapsayan alanlara yönelik bilgiler edinir ve özelliklerini kavrar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Edebiyat öğretimini kapsayan alanlara yönelik bilgiler edinmek ve özelliklerini kavramak.

Dersin İçeriği : Edebiyat öğretimini kapsayan alanlara yönelik bilgiler edinmek ve özelliklerini kavramak.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Semier salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Edebiyat didaktiğinin tarihi gelişimine kısa bir bakış. Konunun önceden araştırılması Karşılaştırma, yorumlama
2 Temel edebi eserlerin önemi ve tarihi boyutlarına bir bakış. temel eser olma ilkeleri. Konunun önceden araştırılması Karşılaştırma, yorumlama
3 Çocuk ve gençlik edebiyatı. Konunun önceden araştırılması Karşılaştırma, yorumlama
4 Çocuk ve gençlik edebiyatı. Konunun önceden araştırılması Karşılaştırma, yorumlama
5 Günümüz Edebiyatı. Konunun önceden araştırılması Karşılaştırma, yorumlama
6 Günümüz Edebiyatı. Konunun önceden araştırılması Karşılaştırma, yorumlama
7 Edebiyat dersinde çok Kültürlülüğün ve çok dilliliğin edebiyat öğrenimindeki yeri. Konunun önceden araştırılması Karşılaştırma, yorumlama
8 Ara Sınav
9 Edebiyat dersinde çok Kültürlülüğün ve çok dilliliğin edebiyat öğrenimindeki yeri. Konunun önceden araştırılması Karşılaştırma, yorumlama
10 Edebiyat ve Media yayınlarının ilişkisi ve derste kullanımı. Konunun önceden araştırılması Karşılaştırma, yorumlama
11 Edebiyat ve Media yayınlarının ilişkisi ve derste kullanımı. Konunun önceden araştırılması Karşılaştırma, yorumlama
12 İlk ve Orta okulda edebiyat öğretimi. Konunun önceden araştırılması Karşılaştırma, yorumlama
13 İlk ve Orta okulda edebiyat öğretimi. Konunun önceden araştırılması Karşılaştırma, yorumlama
14 Edebi yazma öğretimi Konunun önceden araştırılması Karşılaştırma, yorumlama
15 Edebi yazma öğretimi Konunun önceden araştırılması Karşılaştırma, yorumlama
16/17 final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Paefgen, E., (1999), Einführung in die Literaturdidaktik, Stuttgart: J.B. Metzler Verlag
 Çetin, İsmet, ((2010), Dil ve Edebiyat Öğretim Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayınevi
 Kısa Anlatı Türleri ve öğretimi, Doç. Dr. Munise Yıldırım, Çizgi Kitapevi Yayınları
 Öztnürk, Ali Osman ((2007), Edebiyat Öğretimi,Ankara: Anı Yayıncılık
 Bogdal, K.M., Korte, H.,(2002) Grundzüge der Literaturdidaktik, München, Deutscher Taschenbuch Verlag
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . 5
2 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. 4
3 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 4
4 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma 4
5 Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. 2
6 Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. 3
7 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. 4
8 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. 4
9 Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. 4
10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. 5
11 Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. 5
12 Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. 4
13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. 5
14 Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması 5
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. 5
16 Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6